Din secretele ascensiunii politice Vela VI

Distribuie acest articol!

Motto: Fraților, licheaua nu evoluează! – Petre Țuțea

În continuarea anchetei privind activitatea lui Marcel Vela și grupul de interese grupat în jurul său, vom supune atenţiei trucajele aplicate licitaţiilor publice din Caransebeș.

După cum se poate vedea și din procesul verbal din 28.07.2010, această licitație a fost o înțelegere, iar cei doi participanți erau doar niște paravane care contribuiau la prosperitatea lui Vela Marcel.

În data de 20 octombrie 2010, se încheie contractul de vânzare-cumpărare nr. 2625, între Municipiul Caransebeş, prin Consiliul Local, reprezentat de Gruneanţu Ştefan şi Maximesi Alexandru, cetăţean român cu domiciliul în Bucureşti. Foarte interesant este faptul că în contractul de vânzare-cumpărare nu sunt înscrise condițiile de vânzare a terenului, în speță față de curăţare, defrişare sau planeitate şi practic, cele 10 hectare sunt vândute, fără nicio clauză, cu preţul de 0,31 euro/mp, preț mai mare cu doar 0,01 euro faţă de preţul de pornire de 0,3 euro/mp prevăzut în HCL. De asemenea, putem observa că S.C. COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA S.A., conform hotărârii Consiliului Local Caransebeș, trebuia să cumpere terenul pentru proiectul centurii ocolitoare a Caransebeșului, dar conform contractului de vânzare-cumpărare acesta s-a încheiat între Municipiul Caransebeş, prin Consiliul Local, reprezentat de Gruneanţu Ştefan şi Maximesi Alexandru, adică o persoană fizică devenită proprietară a acestui teren, mult subevaluat, după bunul plac.

La data de 20.01.2011, la numai trei luni de la cumpărare, prin contractul nr. 1242/20.01.2011, vinde cele 10 hectare de teren către SC FORTUNA PREST CONSTRUCT SRL, societate înfiinţată la numai două luni după emiterea HCL 144/29.06.2010, mai exact în 23.08.2010, la un preţ mai mic decât cel de achiziţie.

Se poate intui şi care a fost obiectul de activitate principal al SC FORTUNA PREST CONSTRUCT SRL,  cod CAEN 4312, respectiv lucrări de pregătire a terenului.

Începând cu anul 2011, de pe cele 10 hectare de teren care au fost în proprietatea  Consiliului Local al Municipiului Caransebeş, se excavează sute de mii de metri cubi de pământ care sunt vânduţi pe bani mulţi către SC COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA S.A., pentru a fi folosiţi ca umplutură la centura de ocolire a Caransebeşului.

Firma FORTUNA PREST CONSTRUCT SRL a încasat în urma vânzării pământului peste 1.000.000 RON, cu toate că această societate nu a avut niciodată nici măcar un angajat.

Practic, Consiliul Local al Municipiul Caransebeş a vândut cu aproximativ 30.000 de euro un teren, care după ce a ajuns proprietatea unei firme private, FORTUNA PREST CONSTRUCT SRL, i-a adus acesteia venituri de 1.000.000 de lei doar din vânzarea pământului excavat și datorită faptului că primăria Caransebeș, în mod intenționat nu a trecut o clauză în contractul de vânzare-cumpărare prin care să oblige proprietarul să acopere parcelele cu un strat de pământ vegetal, lăsând oraşul fără 10 hectare de teren.

Această sumă mare de bani, care trebuia să intre în bugetul local, a intrat în buzunarele grupului de interese constituit sub oblăduirea lui Vela Marcel. Practic, Consiliul Local Caransebeş nu a beneficiat de banii rezultaţi din excavările pentru umplutura centurii ocolitoare a Caransebeșului.

Mai jos, prezentăm niște imagini cu gropile create în urma acestor excavări și care, conform legii, nu ar trebuit să existe deoarece trebuia ca terenul să fie adus la starea inițială. În acest caz, autoritățile din Caraș- Severin, A.P.M. Caraș Severin, DIICOT, Curtea de Conturi şi alte instituţii ale statului s-au făcut că nu observă absolut nimic.

Pentru “merite” deosebite aduse grupului de interese al lui Vela Marcel, reprezentantul societății COPISA CONSTRUCTORA PIRENAICA SA, în anul 2012, Marian Copilu a fost învestit cu titlul de cetăţean de onoare al Municipiului Caransebeş.

În expunerea de motive pentru acordarea titlului, se arată că ”Marian Copilu este reprezentantul tinerei generaţii de succes de antreprenori din România, în domeniul construcţiilor. În ultimii 4 ani, compania pe care o coordonează a derulat opt proiecte de succes, printre care şoseaua de centură a Caransebeşului şi prima fază a Parcului Eolian Iberdrola din judeţul Constanţa, cel mai mare proiect de acest gen din lume. Marian Copilu a ajutat financiar în ultimul sezon şi echipa locală de fotbal, a susţinut financiar acordarea de burse elevilor olimpici din municipiul Caransebeş, prin intermediul Clubului Rotary”.

Copilu Marian a fost condamnat penal la doi ani și șase luni de închisoare pentru delapidare, pedeapsă aplicată prin sentinţa penală nr.203/23.09.2015 a Tribunalului Braşov (dosar penal nr.5346/62/2014) definitivă prin decizia penală nr.136/01.03.2016 a Curţii de Apel Braşov.

Acest personaj care este în spatele echipei CFR Cluj, încearcă să își șteargă urmele, mai exact acesta a cerut Tribunalul Brașov să fie reabiliat penal, dar cererea a fost respinsă.

Marian Copilu CFR Cluj

Din informațiile obținute de un ziar sportiv, ”Marian Copilu a primit condamnarea de doi ani și șase luni, în 2015, pentru delapidare, firma păgubită fiind ”Promoții și Construcții Imobiliare Romespa 2020 SRL”. Între timp, societatea a devenit inactivă. Alături de șeful din umbră al clujenilor, în acționariatul firmei mai apare și Marian Ionel Racoviță-Pleșoiu. Acesta este șeful direcției de verificări pe regiunea Centru din cadrul Agenției Naționale pentru Achiziții Publice (ANAP) – organizație ce controlează contractele care implică bani publici.”

Consiliul Local din Caransebeș, după ce Copilu Marian a fost condamnat penal la doi ani și șase luni de închisoare pentru delapidare, NU A RETRAS ACEST TITLU chiar dacă conform regulamenutului acesta trebuia retras.

Titlul se retrage în următoarele situații:

– atunci când, ulterior decernării, apar incompatibilitățile prevăzute la art. 6;

– atunci când persoana laureată produce prejudicii de imagine sau de alta natură municipiului Caransebeș, locuitorilor săi sau țării;

În acest caz așteptăm o reacție a acestora dat fiind faptul că Marian Copilu a adus prejudicii de imagine şi sperăn ca primarul actual să se sesizeze cu privire la cele menționate.

În cazul centurii ocolitoare a orașului Caransebeș, transportatorii români şi străini au reclamat că în mod intenționat această centură a fost închisă, pentru ca poliția locală din Caranasebeș să încaseze banii pentru primărie. Dar, în fapt, o mare parte din acești bani erau încasați de primarul Vela, deoarece taxatorii nu oferă bonuri sau chitanţe fiscale, acestea fiind doar fictive. În acest caz vom reveni cu detalii interesante despre modul de taxare a transportatorilor.

Din această cauză, România a fost implicată și într-un scandal diplomatic deoarece la presiunea transportatorilor bulgari, ministrul transporturilor din Bulgaria a trimis o scrisoare unde reclamă „taxele abuzive“ ale statului român aplicate prin intermediul Primăriei Caransebeș.

Și în acest caz avem de-a face cu huzurul “Grupului Vela”, la care autoritățile abilitate au asistat pasive chiar dacă aici avem de-a face cu un scandal diplomatic dintre Bulgaria și România.

În încheiere, să ne amintim de un interviu dat de Vela Marcel, în revista Formula AS, în care declara că: „dacă nu aş fi fost primar, probabil mi-ar fi plăcut să fiu stareţul unei mânăstiri din Munţii Banatului”, iar dacă pe Vela îl preocupă asceza şi meditaţia poate se vor gândi şi instituţiile statului să-i indeplinească visul de a fi un pustnic într-o clădire foarte bine păzită.


Distribuie acest articol!