Drept la replică pentru compania CEZ

Distribuie acest articol!

Compania CEZ a cerut un drept la replică redacției Anchetatorii.ro în urma publicării articolului “CEZ, compania din energie care distruge mediul de afaceri românesc”.

Echipa CEZ face următoarele precizări pe care vă rugăm să le preluați în aceleași condiții conform articolului inițial pentru corecta informare a opiniei publice:

În ceea ce privește declarația conform căreia, „în data de 30.12.2021 CEZ a emis abuziv
adrese de deconectare”, dorim să menționăm faptul că operatorul de distribuție din cadrul
CEZ a transmis către aproximativ 2 500 locuri de consum din județele Argeș, Dolj, Gorj,
Mehedinți, Olt, Teleorman și Vâlcea o informare prin care au fost informați referitor la finalizarea
contractului de furnizare și a pașilor care trebuie urmați pentru a continua alimentarea cu
energie electrică a locului de consum.

Această informare a fost transmisă la sfârșitul lunii decembrie 2021, începutul lunii ianuarie
2022, iar cele 2 500 de locuri de consum sunt cele care nu au reacționat în urma unei alte
informări transmise de către fiecare furnizor de energie electrică, în luna noiembrie 2021,
împreună cu propunerile de contract.

În ceea ce privește exprimarea „Având în vedere că formularea folosită a fost
”deconectare” și că presiunea CEZ avea loc pe 31 ianuarie, societățile comerciale s-au
speriat că nu își vor mai putea desfășura activitatea și au acceptat noile contracte de
furnizare a energiei electrice, deși unele dintre ele aveau un contract valabil pentru
următorii ani, iar în urma acestor demersuri, facturile consumatorilor au crescut cu până
600%.”

Precizăm faptul că:
Conform prevederilor legale, operatorul de distribuție realizează deconectarea la solicitarea
furnizorilor pentru situații de neplată facturi sau la expirarea perioadei contractuale. Prevederea
legală menționată anterior precizează că în situația clienților non-casnici/ agenți economici,
furnizarea energiei electrice se realizează prin încheierea unui contract de furnizare, pe baza
unei solicitări prealabile adresate unui furnizor. În lipsa unui contract valabil cu un furnizor de
energie electrică, locul de consum respectiv este deconectat până la momentul în care va fi
încheiat un contract de distribuție între furnizor și distribuitor.

Mai mult, operatorul de distribuție din portofoliul CEZ a informat Autoritatea Naţională de
Reglementare în domeniul Energiei înainte de transmiterea acestei informări către cei 1 500 de
consumatori.

Referitor la declarația: „O nouă problemă la facturarea în avans: CEZ Oltenia a emis facturi
cu TVA de 24% în loc de 20%. În facturile trimise clienţilor în noiembrie anul trecut, CEZ a
inclus, pe lângă consumul regularizat din perioada care a trecut şi estimările de consum
pentru decembrie şi ianuarie 2016, iar clienţii care au plătit în avans curentul pentru luna
ianuarie au fost taxaţi cu TVA de 24%, deşi taxa a scăzut la 20% de la 1 ianuarie.”

În consecință, redacția anchetatorii.ro cere informații de interes public companiei CEZ:

  • Vă rugăm să ne comunicați cele 2.500 de companii care în data de 30.12.2021 li s-au reziliat contractele?
  • În baza cărei prevederi legale ați reziliat aceste contracte?
  • Câte dintre aceste societăți au avut contract valabil?
  • Câte societăți din cele 2.500 au încheiat un nou contract cu societatea dumneavoastră?

Distribuie acest articol!