România a ajuns în incapacitatea de a-și mai proteja cetățenii. Justiția nu mai există. Poți să faci reclamații la toate instituțiile pentru că nimeni nu te va băga în seamă. Murim cu dreptatea în mână. Primarul, polițistul, parchetele, instanțele, toate au devenit niște forme fără fond. Am ajuns la mila lui Dumnezeu în țara construită de părinții și bunicii noștri, țara pe care o batjocoresc bandiții pe mâna cărora a încăput în ultimii 33 de ani.
Revenim din nou la Primăria București și primarul Nicușor Dan, un individ de la care mulți au avut așteptări, dar se pare că odată ajunsă în funcție a uitat tot ce a promis bucureștenilor în ultimii 10 ani. Nicușor a devenit o unealtă a clanurilor criminale care prăduiesc Primăria Capitalei și instituțiile subordonate.
Nicușor Dan și Gabriela Firea sunt capii unor rețele de criminalitate organizată care se hrănesc liniștite cu zeci de milioane de euro din banii noștri, în timp ce pe noi ne mint la televizor despre cât de mult se urăsc ei, desigur prin televiziunile lor hrănite cu milioane de euro tot din banii noștri.
Gabriela Firea a inițiat o serie de companii municipale prin care erau furați banii bucureștenilor, iar în cadrul acestor companii era angajat tot activul de partid, amantele, lipitorii de afișe și bineînțeles neamurile clanului Pandele, de la Voluntari. Nicușor Dan a eliminat o parte din aceste companii însă pe unele le-a păstrat pentru a avea ce fura domnii din PNL, USR și PMP, pentru că și ei au neamuri, amante, lipitori de afișe și băgători de seamă pe la partid care au nevoie de un salariu gras deși sunt niște analfabeți prin definiție. Companiile păstrate de Nicușor Dan au explodat ca număr de angajați în ultimii ani, adică ne-a mințit frumos.
Gabriela Firea a desființat Regia Autonomă de Transport București, o instituție ce se putea administra singură, pentru a crea Societatea de Transport București și ong-ul Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), astfel noua societate nu se mai poate administra singură, intrând sub control politic total. Ong-ul TPBI este o instituție parazit scoasă de sub controlul consiliului municipal București și are rolul de căpușă asupra noului STB. Adică, acum politicienii corupți nu mai mănâncă cu o singură gură cum se întâmpla cu fostul RATB ci cu două, prin crearea acestui TPBI.
Practic este vorba de o asociație (ONG) care controlează banii și activitatea celor 4 societăți de transport: Societatea de Transport București STB S.A., Serviciul Transport Voluntari S.A., S.C. Ecotrans STCM S.R.L., SC Regio Serv Transport SRL.
Membrii Consiliului Director al TPBI au fost numiți prin Hotărârea AGA nr. 1/15.02.2021.
Aceștia sunt:
- Dan Nicușor Daniel – Primarul Capitalei
- Drăgănescu Celestin-Domițian – om cheie adus de Nicușor Dan – suspiciuni rezonabile de constituire de grup infracțional organizat în cadrul TPBI
- Rău Gabriel – USR Sector 5
- Nicolaie George – PNL, asociat WIDE SCREEN MEDIA SRL, companie patronată de rechini imobiliari
- Dragomirescu Ștefan-Iulian – fost consilier al lui Nicușor Dan
- Pieptea Cornel – trimis în judecată de DNA pentru corupție
- Iordache Viorel – omul clanului Firea-Pandele din Voluntari
- Pistol Gheorghe – capul mafiei de la Buftea – posesor a 32 de dosare penale
- Cismaru Niculae – primar PNL Brănești – acuzat de crime la Revoluție
Comisia Permanentă a TPBI este formată din următorii membri:
- Dan Nicușor Daniel
- Drăgănescu Celestin-Domițian
- Pieptea Cornel
Asociația de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI) este o instituție care parazitează bugetul Primăriei Municipiului București și al UAT-urilor din Ilfov cu peste 6 milioane de euro anual, iar cel care girează acest jaf este însuși primarul Capitalei, Nicușor Dan. Mai mult, după ce că efectuat o majorare ilegală a cotizației PMB către ADI-TPBI cu 4.250.000 lei, sugerează cu de la sine putere ca și UAT-urile ilfovene să plătească o majorare similară de 25%, respectiv 1.000.000 de lei. Maeștrii acestei opere infracționale sunt Nicușor Dan, Adrian Iordache și Ion Victor Tărtăcuță.
Despre Adrian Iordache am scris în materialul anterior AICI. Ion Victor Tărtăcuță zis ”Mână Lungă” este un reprezentant al mafiilor fostului PDL și a fost adus în funcția de director executiv al Direcției Transporturi de Stelian Bujduveanu și Nicușor Dan. Pe vremuri, ”Mână Lungă” coleta TVA-ul pungășiei pentru primarii PDL, Traian Băsescu, Liviu Negoiță și Adriean Videanu.
Banii din penalitățile aplicate STB ajung la clanurile Thuma, Pandele-Firea, respectiv oamenii de tipul lui ”Mână Lungă” din Primăria Capitalei
Potrivit Articolului 136 alineatul 4 din Constituția României, bunurile proprietate publică pot fi date în administrare regiilor autonome și pot fi concesionate instituțiilor de utilitate publică. Odată cu transformarea RATB în STB s-a ajuns la situația absurdă de a plăti redevență chiar și pentru spațiile de așteptare din stații, care sunt date STB în concesiune de către TPBI și folosite de cetățeni. Banii pe aceste concesiuni (redevență) se duc ilegal la TPBI. Toți știu că e ilegal, dar banii trebuie să curgă către mafiile patronate de Nicușor Dan.
În cadrul ong-ului parazit sunt multe persoane incompatibile pentru că lucrează și la TPBI și la STB sau au rude angajate. STB mai este parazitat prin penalitățile aplicate de TPBI în urma unor controale și a unor ,,amenzi” impuse de șefii care stăpânesc acest ong. Mai mult, STB oferă accesul TPBI la SAT pentru urmărirea și sancționarea conducătorilor de vehicule chiar dacă SAT este un sistem de
informare. Așa sunt aplicate penalități din birou pe un sistem de informare, nu de monitorizare, care nu există nici în prezent. Având în vedere că vin alegerile, mafiile care controlează TPBI au modificat cuantumul sancțiunilor și au apărut unele noi, deaorece au nevoie de bani pentru campania electorală. Nu se spune în nici un act unde s-au dus sumele încasate pe penalitățile aplicate operatorului de transport. Surse din cadrul TPBI susțin pentru Anchetatorii.ro că banii au fost furați de clanurile Thuma, Pandele-Firea, respectiv oamenii de tipul lui ”Mână Lungă” din Primăria Capitalei.
Salarii de peste 2 milioane de lei lunar pentru TPBI, paradisul sinecurilor de partid și de stat
Vladimir Adrian Ghițulescu este cel care execută ordinele primarului Nicușor Dan în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov (TPBI), fiind un produs garantat Eduard Hellvig (ex-șef SRI). Ghițulescu este un individ mobilat modest din punct de vedere intelectual. Cu doar 12 clase terminate încasează un salariu de 30.900 lei lunar. Ghițulescu are în subordine 180 de angajați din care circa o treime sunt șefi și șefuți în funcție de cum au cotizat la partid. Ghițulescu își permite chair să consume licori bahice și să fumeze în birou în timpul programului. Nu este o noutate. Așa procedează și șefii lui din PNL.
În timp ce Ciucă și Ciolacu mint poporul că nu se mai fac angajări la stat, TPBI-ul lui Nicușor Dan face angajări. Nici mai mult nici mai puțin de 22 de posturi scoase la concurs. Concurs în acte, pentru că te angajezi doar cu carnetul de partid la TPBI, nu în funcție de competențe.
Vladimir Adrian Ghițulescu, lider PNL Ilfov, ocupă funcția de director general al TPBI – Asociația de Transport Metropolitan – fiind înscăunat la scurt timp după alegerile locale din 2016, după ce a picat un concurs la Ministerul Transporturilor în urma unor motive indiscutabile. Lipsă studii universitare.
În timp ce Adrian Crit, directorul STB concedia 200 de soferi pentru ca au indraznit sa ceara conditii de munca mai bune si salarii anexate la inflatie, directorul TPBI semna contracte paguboase si angaja oameni care trec o data pe luna sa semneze condica, ori, secretara domnului Ghitulescu semneaza condica pentru ei. De notat ca traseul banului public este : UAT-urile platesc catre Asociatie iar Asociatia distribuie banul catre cei 4 operatori de transport (STB, STV, Regio Trans si EcoTrans) in functie de nr de km parcursi lunar.
Directorul general al TPBI, Vladimir Adrian Ghițulescu, creierul operațiunilor financiare și al artificiilor contractuale. În iunie 2022 a modificat regulamentul de organizare și functionare al Asociației pentru a permite și altor persoane fără studii superioare să ocupe funcții de șef birou. Șeful Biroului Secretariat Administrativ și Arhivă este Mihaela Ifrim, tot fără studii superioare, doar 12 clase și bacul promovat. Aceasta are în subordine trei persoane de execuție cu studii superioare. În toate schemele nu studiile sunt importante, ci relația cu șeful cel mare, Vladimir Adrian Ghitulescu, pentru că ei locuiesc în aceeași curte, în Balotesti și au o legătură de rudenie. Încrengăturile de familie nu se opresc aici. Doamna Mihaela Ifrim, secretara de lux a domnului Ghițulescu, și-a angajat și soțul în cadrul instituției. Spunem secretara de lux pentru că diploma de bacalaureat îi aduce în cont lunar 9 mii de lei NET, mult peste salariile subalternilor cu studii superioare, care câștigă 5 mii lei NET.
În cadrul „Asociației” există multe încrengături de familie girate de directorul Ghițulescu. Vladimir Adrian Ghițulescu a angajat atât finii săi cât și propriul copil, Bogdan Ghițulescu. De asemenea, soția domnului Ghițulescu a fost plecată în străinătate, iar cheltuieli au fost decontate de Asociație. Doamna Ghițulescu a călătorit alături de doi angajați, Valeriu Bunea și Geanina Suditu, fără a face parte din grila de salariați ai Asociației. Soția directorului Ghițulescu folosește fără drept mașinile TPBI, fiind văzută ultima oară chiar în data de 10.08.2023 la ora 9:30 cum iese din garaj cu mașina Toyota Aygo.
Domnul director general cu preluare de atribuții, fără studii superioare încasează un salariu lunar brut de 30.900 lei. Pentru rotunjirea veniturilor acesta a semnat contract pentru servicii de audit cu firma dedicată a Geaninei Sudițu.
Conducerea unității, chiar și personal cu funcție de execuție au constituit în cadrul Asociației un grup infracțional organizat, în sensul în care se fac angajări fictive, iar persoanele incomode sunt forțate să își de-a demisia prin diferite metode pentru a face loc noilor veniți. Nimeni din instituție nu are curajul să vorbească sau să denunțe acest lucru, se prefac că nu văd sau mai bine spus că văd persoanele care nu vin la muncă și sunt salariate. Chiar și condicile se semnează lunar, sau săptămânal. Unii chiar au semnături diferite de la o săptămână la alta, fapt ce denotă că altcineva semnează pentru ei deoarece au mai multe locuri de muncă cum este cazul și domnului Sebastian Scarlat, cumnatul Gabrielei Firea.
200 de mii de euro sponsorizare pentru Metropola TV, televiziunea clanului Firea-Pandele
Oare ce ar spune fanii lui Nicușor Dan când vor afla de la Anchetatorii.ro că Asociația pe care o patronează finanțează cu 200 de mii de euro televiziunea clanului Firea-Pandele!? Vladimir Adrian Ghițuescu împreună cu directorul de la Juridic și Achiziții, Bogdan Alexandru Boza, au aprobat o plată de 200.000 euro pentru sponsorizarea Metropola TV, televiziunea clanului Firea-Pandele.
Sebastian Scarlat, directorul general adjunct Economic este cumnatul Gabrielei Firea și încasează un salariu de 24.500 lei lunar în cadrul TPBI.
Fost primar al Capitalei și fost ministru al familiei și egalității de șanse(demis în urma scandalului Azilele Groazei), Gabriela Firea (49 de ani) provine dintr-o familie originară din Bacău. De când s-a mutat în Capitală, fosta știristă a avut grijă să-și aducă aproape frații, Nela Vica, Angelica și Ionuț, care s-au angajat cel puțin pentru o perioadă în structuri de stat care țineau de orașul Voluntari, condus de 22 de ani de Florentin Pandele, soțul Gabrielei. Angelica, sora fostei prezentatoare, este implicată de ani buni într-o relație sentimentală serioasă cu Sebastian Scarlat, un fost pompier ajuns în conducerea a două companii de stat.
Partenerul de viață al Angelicăi, sora Gabrielei Firea, încasează de la trei companii de stat peste 220.000 lei pe an
Norocul Angelicăi a fost însă faptul că partenerul ei de viață, Sebastian Scarlat, a prins lozul cel mare, fiind instalat în fruntea a două companii de stat. Sebastian ocupă în prezent pozițiile de director general adjunct la Compania Municipală de Pază și Securitate București, dar și o funcție de conducere în cadrul Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București-Ilfov.
Sebastian Scarlat (47 de ani) susține că a absolvit Facultatea de Drept a Universității Ecologice (2013-2017) și Facultatea de Agricultură a Universității de Științe Agricole din Iași (2003 – 2006). Înainte de ajunge în structurile de conducere ale companiilor de stat, Sebastian a activat vreme de 13 ani în cadrul departamentului de pompieri din Moreni (județul Dâmbovița).
Cornel Pieptea PNL sector 6, un alt om de bază al primarului Nicușor Dan
Fostul viceprimar al Bucureștiului, Cornel Pieptea, a fost trimis în judecată de Direcția Națională Anticorupție (DNA) pentru că ar fi primit șpagă ca să aprobe construirea unui supermarket și a unui liceu privat. El a fost liderul grupului de consilieri PNL în perioada 2012-2015 și deputat în Parlamentul României cu legislatura 2008-2012.
Procurorii DNA îl acuză pe fostul viceprimar PNL că, în 2012, el a primit de la administratorul unei firme sumele de 15.000 EURO și 150.000 lei pentru a îi convinge pe consilierii din Consiliul General al Municipiului București să aprobe un Plan Urbanistic Zonal (PUZ) ce privea construirea unui supermarket situat în zona Șoseaua București-Ploiești. Apoi, în perioada iunie 2013-februarie 2014, Cornel Pieptea a pretins 65.000 EURO de la directorul unei instituții de învățământ privat, persoană cu cetățenie română și turcă, pentru a aproba PUZ-ul care viza construirea unui liceu pe un teren din București.
De ambele dăți banii au ajuns la Pieptea prin intermediul Violetei Manuela Popescu, la data faptei consilier general și președinte al Comisiei de Urbanism și Amenajarea Teritoriului de pe lângă Primaria Capitalei, pusă și ea sub acuzare sub aspectul săvârșirii infracțiunii de complicitate la trafic de influență.
Dosarul a fost trimis spre judecare Tribunalului București.
Celestin Domițian Drăganescu, acuzat de constituire grup infracțional organizat împreună cu Nicușor Dan
Primarul general al Capitalei are o plângere penală pe numele său, pentru constituire de grup infracțional, corupție și denaturarea licitațiilor publice. Edilul este acuzat că, împreună cu alte persoane, ar fi întocmit licitații cu dedicație pentru firmele lor de casă.
Alături de Nicușor Dan sunt cercetați Claudiu Moiseanu și Celestin Domițian Drăgănescu, membru al Consiliului Director al Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București – Ilfov, consilier al primarului general pentru transport și mobilitate urbană, acționar și administrator al Opendev ITS și Thoreb Information Systems. Alături de ei este cercetat și Claudiu Moișeanu, CEO al Thoreb Information Systems.
Începând cu dată de 01.01.2021, DRĂGĂNESCU CELESTIN-DOMIȚIAN este numit de către NICUȘOR DAN consilier al Primarului Capitalei pe transport și mobilitate urbană, având așadar un rol foarte important în conceperea și implementarea politicilor publice în domeniul transportului și al mobilității și deci al soluțiilor de Intelligent Transport Systems (ITS). Vorbim aici despre aplicații și sisteme încorporate în mijloacele de transport public, precum terminalele de citire a biletelor, dar și soft-uri și aplicații prin care sunt gestionate localizarea, conceperea rutelor și monitorizarea mijloacelor de transport public. Este de remarcat că aceeași abreviere apare în denumirea societății pe care DRĂGĂNESCU CELESTIN-DOMIȚIAN o deține și administrează încă din 11.12.2015: OPENDEV ITS SRL, conform extrasului RECOM din dată de 01.02.2022. Începând cu dată de 15.02.2021, conform Hotărârii Adunării Generale a Asociației de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public București Ilfov (HAG ADITPBI), același DRĂGĂNESCU CELESTIN- DOMIȚIAN este membru cu drept de vot al Cosiliului Director și totodată Președinte al Consiliului Director.
În tot acest timp, societatea THOREB INFORMATION SYSTEMS SRL este furnizor exclusiv de produse ITS în zona București-Ilfov în toate contractele ce prevăd echiparea vehiculelor de transport cu produse ITS: Astra Vagoane (100 de tramvaie), Mercedes (120 de autobuze hybrid) și Otokar (400 de autobuze).
În paralel cu activitatea desfășurată în cadrul Primăriei Municipiului București, drept consilier al primarului general (postura în care, conform art. 175 alin. (2) Cod Penal, este asimilat funcționarului public), domnul DRĂGĂNESCU CELESTIN-DOMIȚIAN a participat, prin intermediul societății OPENDEV ITS, în calitate de expert, asociat și/sau consilier, la o serie de proceduri de achiziție publică în parteneriat cu societatea THOREB INFORMATION SYSTEMS SRL.
Furnizorul ce deține practic monopolul în contractele publice care prevăd soluții ITS pentru transportul public lucrează foarte strâns cu consilierul primarului general, care semnează caiete de sarcini și oferă răspunsuri furnizorilor interesați de licitație. Serviciile de ITS furnizate de THOREB (MOISEANU) și OPENDEV (DRĂGĂNESCU) urmează a fi subcontractate de antreprenorul care va câștigă licitația.
Astfel, din manieră în care a fost alcătuit caietul de sarcini sub oblăduirea directă a lui NICUȘOR DAN, prin consilierul acestuia DRĂGĂNESCU, de la această licitație sunt îndepărtați în mod indirect, abuziv și nelegal orice competitori care fie nu dispun de o soluție tehnică foarte precisă, exclusivă și protejată de patente ce nu permit adaptarea autovehiculelor celorlalți competitori, precum și de condiționarea indusă prin caietul de sarcini, în virtutea relației preexistente între grupul infracțional DAN-DRĂGĂNESCU-MOISEANU, de a subcontrcta servicii de ITS de la societăți controlate de făptuitorii despre care s-a dovedit că se află în raporturi strânse. – se arată în plângerea penală.
1. Constituirea unui grup infractional organizat, prevazuta si pedepsita de
art. 367 Cod Penal;
2. Denaturarea licitatiilor publice, prevazuta si pedepsita de art. 246 Cod
Penal;
3. Infractiunea asimilata infractiunilor de coruptie prevazuta si pedepsita de art. 13 din legea 78/2000 pentru prevenirea, descoperirea si sanctionarea faptelor de coruptie;
4.Abuz in serviciu, prevazuta si pedepsita de art. 297 Cod Penal;
5.Incalcarea regulilor de eleborare a specificatiilor tehnice fapta
prevazuta de art. 224 (1) lit. e) din legea 98/2016 privind acizitiile publice;
6.Folosirea functiei pentru favorizarea unor persoane prevazuta si pedepsita
de art. 301 Cod Penal”.
Ionela Prec – PNL, ex- consiliera șefului CJ Ilfov, Hubert Thuma
Un alt personaj ce încasează salariu de lux la TPBI este doamna Ionela Prec de la PNL Ilfov. Aceasta ocupă funcția de șef birou control intern managerial. Doamna Prec a fost consiliera personală a șefului CJ Ilfov, Hubert Thuma și purtător de cuvânt al Consiliului Județean Ilfov.
Iosif Szentes, ex UDMR via PSD, director CFR escroc – post călduț la TPBI – administrator al proiectui ”tren metropolitan” în valoare de 530 milioane euro
Iosif Szentes are lipici la sinecuri politice călduțe, fiind un om perfect de pus în funcții cheie de către statul paralel, o supapă numai bună de colectat tva-ul pungășiei pentru grangurii din serviciile noastre cele multe și inutile. Iosif Szentes este cunoscut ca un apropiat al șefului Transferoviar, Călin Mitică.
După destituirea sa de la cârma CFR Călători, Iosif Szentes s-a angajat la Transferoviar Grup, firmă deținută de omul de afaceri Călin Mitică, cel care a primit contracte de milioane de euro de la CFR cât Szentes a fost director.
În cadrul TPBI, coordonatorul proiectului trenului metropolitan este fostul director general al CFR Călători Iosif Szentes. Pentru moment proiectul este o fantasmagorie a primarului incompetent și corupt, Nicușor Dan. Valoarea acestui proiect se ridică la 530 milioane euro. Szentes este personajul perfect pe mâna căruia pot încăpea astfel de proiecte frumoase pe hârtie și bugetate cu sute de milioane de euro din banii bucureștenilor.
Despre trecutul infracțional al fostului șef CFR, Iosif Szentes
În perioada când ocupa funcția de director general al CFR Calatori, Iosif Szentes, a risipit o grămadă de bani publici pentru amenajarea biroului său și a altor birouri din Palatul CFR. Astfel, peste 50.000 de euro s-au cheltuit pentru avea mobilierul de lux dorit în biroul său. Dar nu a fost de ajuns că și-a mobiliat propriul birou pe banii ceferiștilor, Szentes a mai risipit câteva mii de euro tot de la CFR Călători și pentru mobilarea și amenjarea unui birou lângă al său pentru controversatul director comercial Marcel Litră.
Având un asemenea CV impresionat împănat cu o condamnare pentru luare de mită, Marcel Litră a fost promovat de către directorul general al CFR Călători, Iosif Szentes, fost membru UDMR trecut la PSD Sector 5, pe postul de director comercial, unde gestiona toate contractele comerciale ale companiei.
Adică, lupul Litră era paznic la oile de la CFR Călători ale lui Szentes.
Directorul general al compania CFR Călători, Iosif Szentes, a dispus încredințarea, fără licitație , a sumei de 7.200.000 de lei, adică circa 1.600.000 de euro(la acea dată), către societatea „Informatică Feroviară” pentru prestarea de servicii informatice. Potrivit informațiilor, încredințarea acestei sume mari de bani s-a făcut și ca urmare a faptului că Iosif Szentes este prieten bun cu Valentin Dorobanțu, fostul controversat director al CFR Călători, ajuns la acea dată, la operatorul privat Regiotrans Brașov, iar soția lui Dorobanțu, șefă la „Informatică Feroviară” . Banii au fost furați bineînțeles de această grupare criminală. Însă, această atribuire cu dedicație nu se putea face fără acordul celor două doamne care dirijează și aranjează de mulți ani, în funcție de interese, toate achizițiile și licitațiile de la CFR Călători- Carmen Maria Popescu și Elena Miu. Nu trebuie omis faptul că Dorobanțu și Szentes au fost primii care, în 2012, au „țesut” mersul trenurilor în interesul operatorilor privați. Iosif Szentes este cunoscut în rândul ceferiștilor că un susținător înfocat al operatorilor de transport feroviar de călători privați. În perioada 28 ianuarie 2013 – 16 iunie 2014, inculpatul Călin Mitică a dispus remiterea cu titlu de mită, în 12 tranşe succesive, a sumei totale de 414.392 lei, inculpatului Gavriş Teodor Alexandru, şef Serviciu Automotoare şi ulterior, director de tracţiune în cadrul S.N.T.F.C. C.F.R. CĂLĂTORI S.A., pentru că acesta din urmă să sprijine interesele de afaceri ale S.C. REMARUL 16 FEBRUARIE S.A. Cluj Napoca, astfel încât să obţină contractele de servicii Revizie tip R 7 la Automotoarele Desiro „Săgeata Albastră”, în valoare maximă de 220.990.260 lei şi Revizie tip R8 la automotoarele Desiro „Săgeata Albastră” (ambele contracte fiind atribuite de autoritatea contractantă S.N.T.F.C. C.F.R. Călători S.A.)
Directori de la stat continuă să fie garantaţi de privaţi. Preşedintele Comitetului director al CFR Călători, Vasile Secară, era “ajutat” în demersul de cedare a rutelor rentabile către operatorii privaţi de către unul dintre membrii Comitetului director- Iosif Szenteş, cel care împreună cu Valentin Dorobanţu au întocmit mersul trenurilor din decembrie 2012 și 2013, prin care operatorii privaţi de transport feroviar de călători au fost favorizaţi în detrimentul CFR Călători.