Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
ANCHETE

Directorul adj. AFIR Timiș, Iulian Bucătaru, implicat în delapidarea cu 300 de mii de euro a unei societăți comerciale în parteneriat cu oficiali bancari din cadrul BRD

Societatea comercială Brigantia Green SRL a fost păgubită cu suma de 300 de mii de euro de către directorul adjunct al AFIR Timiș, Iulian Bucătaru, în parteneriat cu oficiali bancari ai Băncii Române de Dezvoltare, iar mai mult de atât în acest moment societatea mai este și executată silit de acești infractori aflați în funcții publice. La Timișoara se pare că nu mai avem procurori. Toți sunt mânjiții cu șpăgile încasate pe teritoriul Serbiei.

Reprezentatul companiei Brigantia Green SRL a depus o plângere penală – Dosar nr 518/P/2021 în momentul când a constatat că banca BRD a furat aproximativ 300.000 Euro din Contul Special al societății, după ce în prealabil au încercat în mod repetat executarea silită în mod ilegal prin minciună și înșelăciune, prin crearea a două conturi care nu au fost aduse la cunostință Administratorului și care nu a semnat niciodată pentru deschiderea acestora.

Administratorul Brigantia Green SRL a fost supus santajului în sediul bancii, iar când au văzut ca nu a cedat acestui șantaj au continuat cu amenințările și în prezența avocaților, telefonic și în scris. Au mințit conform spuselor executorului și pe acesta, pentru a proceda la executarea silită, conform Procesului Verbal semnat și transmis de către executor.

Toate documentele sunt depuse în plângerea penală, dar cine să investigheze. Justiția din România e oarbă.

Din documentele atașate reies pe scurt „colaborarea strânsa” dintre „Iulian Bucătaru” și tovarășii de la Afir cu începere din 2019 pâna în prezent când a trimis subalternii împreună cu organe ale statului, care nu au nici o atribuție legală în vederea intimidării fizice având în vedere că nu au reușit în acești ani nici prin delapidarea de fonduri din cadrul proiectului, nici prin executarea de către bancă să închidă acest proiect (tot în aceeași zi înainte de Craciun am primit de la colaboratorii de la București adresă cum că au fost vizitați și amenintați cu Poliția pentru a da curs executării silite și astfel închiderea proiectului) evident pentru a scapă de procese și plângeri penale.

Acest personaj, Iulian Bucătaru are soția angajată în cadrul BRD oficiul central Timișoara, fapt recunoscut de acesta fără a fi întrebat, în cadrul singurei întrevederi avute fața în față cu administratorul Brigantia Green SRL, ca urmare a unor telefoane primite prin care a fost informat asupra doleanțelor acestuia, fapte ce țin de sfera Codului Penal. Cei trei 300.000 de euro au fost retrași cash chiar din sediul oficiului central BRD Timișoara. Oare e atât de greu pentru organele statului să ceară acea filmare pentru a afla cine a ridicat banii!? Potrivit legislației bancare filmările privind depunerile și ridicările de numerar la ghișeu trebuiesc păstrate 5 ani.

Administratorul Brigantia Green SRL menționeză că anul trecut a descoperit că în 2020 în documentele scăpate la instanță arată cum a făcut delapidarea împreună cu BRD având în vedere că noi avem informații ca acea cerere NR. 3 care apare ACHITATĂ TOTAL în 2022 și care nu a intrat în conturile societătii. mai exact BRD-ul a transmis o adresă la Ministerul Agriculturii prin care afirma că societatea comercială Brigantia Green SRL a refuzat acea tranșă, deși aceasta a fost platită doar după 3 ani în urma a numeroase contestații și demersuri.

Istoricul unui jaf de 300.000 de euro realizat de șeful AFIR Timiș, Iulian Bucătaru, în parteneriat cu BRD

ANALIZA CONTENCIOS AFIR 25.09.2023

Așa cum reiese din Documentul nr 1- Captura Site AFIR Online se pot identifica 4 Cereri de Plată depuse de la începutul derulării proiectului, din acestea Cererea de Plată Nr. 2 este identică cu Nr. 3 și cu Nr. 4.

Precizăm următoarele aspecte Cererea de Plată Nr 2 a fost depusă după ce în prealabil am avut acordul verbal și scris al reprezentanți Afir Timișoara – a se vedea Doc nr. 2. Astfel am solicitat la plată în dată de 31.10.2019 Cererea de Plată Nr. 2 care cuprindea următoarele Facturi de Materiale (Sistem Împrejmuire, Sistem Susținere și Antigrindină, Sistem echipament irigare localizată acestea fiind Costuri Standard date de Minister precum și Sistem Fotovoltaic ).

Costurile Standard date de Ministerul Agriculturii sunt costuri maxime ce pot fi plătite de Afir pentru ele fiind împărțite în MATERIALE, iar în alt subcapitol MANOPERĂ la materiale, iar aceste prețuri pe ha nu pot fi depășite ca și plată de către AFIR (spre exemplu dacă irigațiile au cost standard de 3500 euro/ha Materiale la care se adaugă cost Manoperă – instalare 500 euro/ha ) chiar dacă beneficiarul are facturi ce depășesc aceste sume el v-a primi doar banii alocați +valoarea TVA Doc nr 3.

La data de 05.11.2019 ora 11:54:02 , reprezentanții Afir Timișoara au descărcat Cererea de Plata Nr 2 care conține 18 fișiere însumând aproximativ 200 de pagini reușind ca la ora 12:17:37 după 23 de minute să trimită și documentele completate către beneficiar Cerere Neconformă Doc nr 4.

În cadrul discuțiilor repetate față în față la sediul Afir Timișoara consemnate în registru de intrare cu reprezentanții Afir, au fost solicitate verbal de la expertiză tehnică MLPAT până la documente pentru Cerere 2 altele decât ce au menționat în Neconformitate, pe care de altfel beneficiarul fiind de bună credință le-a pus la dispoziție. A urmat o nouă Neconformitate care a dus la anularea Crererii de Plată 2 care conform procedurilor este illegal.

Am făcut contestație Nr Reg FEADR 93/17.12.2019 împotriva anulării a se vedea Doc nr 5 Memoriu ministru Adrian Oros cu toate documente atașate.

Astfel Cererea de Plată Nr 2 a devenit Cererea de Plată Nr 3 în dată de 13.12.2019 documente mai sus menționate. Cererea Nr 3 a fost declarată Conformă în dată de 07.01.2020 și în dată de 08.01.2020 după care în dată de 20.01.2020 se solicită noi Informații Suplimentare Doc nr 5 atașateîn care se cer documente depuse și redepuse în 3 rânduri anterior deși cererea a fost declarată Conformă, beneficiarul răspunde online .

Termenul maxim de verificare și autorizare la plată este de 25 zile Doc nr 6

Se primește o înștiințare telefonică de către beneficiar la finalul lui Februarie 2020 că se face vizita în teren 05.02.2020 pentru Cererea 3. În cadrul vizitei se prezintă materialele și lucrările efectuate însa nu se înmânează.

Raportul de Control conform legislației ți se trimite pe email după o lungă perioadă solicitându-se beneficiarului să semneze raportul, acesta ramânând pâna în prezent nesemnat de beneficiar având în vedere cele înscrise și anume recunoașterea existenței Materialelor ce au fost solicitate în facturi la plată doar că nu se plătesc, pentru ca “lucrarile de materiale” nu sunt efectuate și restul expuse pe ultimele pagini. Nu înțelegem cum pot fi prezente Materialele și în același timp ele să nu existe ? Doc nr 5- 5.5.5

Astfel Crerea nr 3 a ramas in suspensie pina in data de 15.02.2022 iar ultima inregistrare ce apare in decursul 2020 si 2021 este Doc nr. 5- 3.3_

În toți acești ani am fost nevoiți să facem contestații peste contestații și să așteptăm răspunsuri care nu mai veneau sau veneau cu întârzieri de 5-8-9 luni timp în care beneficiarul a plătit penalități de întârziere pentru nerealizarea proiectului impuse de Afir.

În 2022 luna Ianuarie reluam procedura pentru a încărca din nou Cererea Nr 3 și care constatam pe parcursul lunii că nu se poate încărca astfel, în data de 08.02.2022 consultantul trimite email Șef serviciu Afir că nu se poate încărca Cererea 3/4 cu mesajul “Tranșa anterioară nu a fost validată.. “ Doc nr. 7- 1_08.02.2022.

Până în dată de 15.02.2022 s-a încercat fără success încărcarea online a documentelor având numeroase convorbiri și la București pentru soluționare vezi Doc nr. 8- 2_ 8- 2_1 8- 2_2. După aceste erori repetate și intervențiile beneficiarului se reușește încărcarea de către consultant o Cerere Nr 4 Doc nr. 9- 4_ și surpriză mare fiind că în dreptul Cerere Nr 3 apare ACHITAT TOTAL. În acel moment se trimite email către Șef serviciu   Doc nr.10– 5_ , capturi la acea dată Doc nr.10- 5_1

Doc nr.10- 5_ Cererea Nr 3 Achitată Total

În acest timp în data de 24.02.2022 se dau două conformități asupra Cerere Nr 4 Doc nr.11- 6_2 , este sunat beneficiarul în 28.02.2022 și și se solicită vizită în teren pentru dată de 01.03.2022 contrar prevederilor legale de la acea dată care interziceau asfel de vizite în teren organelor statului, acesta deși era în afara țării revine și dă curs solicitării din dorința de a finaliza proiectul în acest an prin încasarea banilor cât mai repede Doc nr.11- 6_2 .

La vizita în teren din 01.03.2022 beneficiarul în prezența a numeroși martori constată împreună cu aceștia care a fost de altfel scopul vizitei și anume acoperirea Cererii Nr. 3 cu un Raport de Control. Inițial cei de la Afir au spus că totul este în regulă și doreau să plece fără a lasă nici acum Raportul de Control la față locului, însă în urmă discuțiilor beneficiarului cu aceștia li s-a atras atenția că deși în 2020 au încălcat legea acum nu mai este posibil și că trebuie complectat raportul (menționez că au fost aceleași două persoane care au efectuat RAPORTUL ȘI VIZITĂ DIN 2020 când au putut vedea exact aceleași investiții finalizate și solicitate și depuse la Cererea NR 2 => Respectiv 3 RAPORT în care precizau că deși au vizionat materialele , PE PAGINA 3 SCRIAU CĂ NU EXISTĂ MATERIALELE – ci să întocmească un RAPORT DE CONTROL LA CEREREA NR 4 ÎN CARE SE MENȚIONEAZĂ CĂ AU FOST ADMISE LA PLATĂ ÎN CEREREA Nr 3 din 2019 care apare ACHITATĂ TOTAL cum arată documentele mai sus prezentate.

Văzând reacțiile aceștia au spus că au găsit hârtiile și că pot lasă documentul însă s-au schimbat brusc în ce privește documentele vizionate și acceptate anterior susținând că nu au fost prezentate variantele originale și care urmează a fi aduse a doua zi de către beneficiar, să le prezinte “FACTURI PROFORME “ precum și că extrasele de cont în opinia domnilor experți nu sunt originale ele având ștampilele acestora de la raportul din 2020 .

“Văzând aceste lucruri le-am spus că mergem împreună la Timișoara unde și voiam să facă verificările documente “Originale” și le înmânez acele documente solicitate de dânșii. Nu au fost de acord și au sris în Raportul de Control că eu mă prezint a două zi cu documentele.”

A două zi 02.03.2022 mă trezesc că sunt sunat de domnul Tarcea încă de la 7.am și am apeluri repetate precum și sms să-l sun înainte să vin cu documentele spre Afir. Sun înapoi și aflu că urgența era că eu să vin cu RAPORTUL DE CONTROL ORIGINAL că doresc să îl modifice. I-am explicat că este imposibil, acesta fiind lăsat la fermă cu o zi în urmă . Doc nr. 12- 8_Raport Control DCP4

Precizăm că în conformitate cu prevederile legale Raportul de Control Conform(valid semnat și de beneficiar ) NU mai poate fi modificat fără acordul scris al acestuia și este ultima etapă înainte de efectuarea plății Cererii.

În 03.03.2022   EMAIL AFIR Director Iulian Bucătaru– SOLICITARE INFORMAȚII SUPLIMENTARE, DEȘI ÎN DATĂ DE 02.03.2022 DUPĂ CUM SE POATE VEDEA AM PREZENTAT DIN NOU TOATE DOCUMENTELE ȘI SE COMPLETEAZĂ RAPORTUL CONFORM                         Doc nr.13- 9_1

În care acesta solicita din nou aceleași documente transmise și vizualizate de aceștia și încarcate în online încă din 2019, precum și “FACTURI PROFORME” care nu sunt documente ele neavând nici o valoare.

Observând că nu se dorește efectuarea plății Cererii 4 se face solicitare de către consultant de prelungire a perioadei contractuale din nou.

  • 10_ 03.03.2022 SOLICITARE PRELUNGIRE CONTRACT
  • 11_ 07.03.2022 RASPUNS INFORMATII SUPLIMENTARE Bucătaru Iulian
  • 12_ 18.03.2022 SOLICITARE INFORMATII SUPLIMENTARE –Bucătaru Iulian, prelungirea Scrisorii de Garanției care expira în 09.06.2022

Cererea Nr 4 a fost plătită parțial în 13.05.2022 prin tăierea a 39.000 Euro constituind finanțare nerambursabilă din valoarea proiectului care include sistemul de irigare localizată, sistemul de imprejmuire finalizat înca din 2019 și alte bucăți din diverse locuri.

Analizând puținele documente care au fost depuse la instanță de către Afir am costatat după cum am arătat în cele expuse mai sus că aceștia fabrică documente însă și atunci acestea nu au nici o noimă (exemplu MATERIALE solicitate la plată dacă ele există și s-a confirmat că există nu pot deveni niște “Lucrări” doar dacă considerăm că marfa din facturi nu a fost livrată).

***Totodată în următoarele documente depuse de către Afir mai întâlnim următoarele : Doc “Fișa de Evidență a Achiziții CONTRACTATE FACTURATE ADMISE LA DECONTARE“ menționează clar că Montajul Echipamentelor de irigare sunt la Cap 4.2 iar Echipamentele(Materiale) de irigare se află la Cap 4.3 așa cum au fost prevăzute în cadrul aprobării proiectului. Tot în aceeași fișă admite la plată Montajul iar Echipamentele nu le admite. ( nu știu dacă trebuie menționat dar spun pt informare nu este contractul menționat în doc mai jos, a fost semnat în 2017 nu 2018 )

***PISTA DE BUGET DE LA Cererea Nr 4: Nu corespunde cu “Fișa de Evidență a Achiziții CONTRACTATE” în care spun că se Solicită 114.374.85 lei iar in Pista de Buget spun că se Solicită 232.267.32 lei și că se Admite 136.154 și se respinge 96.113.32

Deși am avut Cererea Nr 4 Conformă în repetate rânduri și în Raport, Dir. adj. a efectuat tăieri peste poceduri fără justificări reale susținute de ceva concret.

Documentul următor: Nu sunt sancțiuni!

Nu se aplică sancțiuni în Cererea 4 în documentul de mai jos dar se respinge la plată mai jos

Tranșa Nr 3 este plătit 0 lei – dar am arătat că a fost Achitată Total mai sus

În urma acestor fapte am făcut acum un an contestație și solicitare de mutare a proiectului de la Timișoara Nr. Reg. FEADR: 158/26.09.2022 nesoluționată până astazi.

În perioada scursă din 2019 până în prezent beneficiarul a fost forțat să plătească penalități de întârziere la valoarea rămasă de decontat precum și polițe de asigurare în valoare de zeci de mii de Euro pentru Afir, iar mai mult, în 2023 tot prin acealeași practici Directorul adjunct Iulian Bucataru a încercat executarea ilegală a garanțiilor societății pentru a reuși să închidă acest proiect.

După cum am demonstrat prin documentele puse la dispoziție de către beneficiar în susținerea de mai sus, Afir prin persoana Dir. adj. Iulian Bucătaru a procedat la tăierea fără baza legală nerespectând procedurile.

Andrei Marin

Andrei Marin a absolvit Facultatea de Științe Politice în 2009, unde și-a dezvoltat interesul pentru problemele sociale și politice. În căutarea de a aduce informații de calitate către public, a urmat o pasiune veche și a finalizat studiile în Jurnalism în 2010. Cu o viziune clară asupra responsabilității jurnalistice și a nevoii de a dezvălui adevărul, scrie pentru Anchetatorii.ro din 2010.
Back to top button