ANCHETE

Lupta actorului Emanuel Petran cu sistemul canceros ce a capotat în fața intereselor Ungariei, la Cluj

La Cluj totul e putred, dar sâmburele de adevăr încolțește și în pământ arid. Într-un sistem palid, bogații stau ascunși în palate de lux, în instituții canceroase ce ne mănâncă viitorul. Nu poți fugi de sistem. Nu te poți ascunde de el, nici în diaspora. Nicăieri. E un cerc vicios ce pornește de la omul de rând până la Palatul Cotroceni. Avem un președinte ce trăiește în lux ca un adevărat godfather, în timp ce poporul lui se zbate în sărăcie. România pare desprinsă din ”Toamna Patriarhului” de Gabriel Garcia Marquez. Aici e fostul bloc comunist. Trăim în zona gri. Sute de mii de copii se duc la culcare în fiecare seară neavând mâncare. Istoria ne e ștearsă în interesul inamicului de la Apus, cu sprijinul actualilor securiști și al foștilor bișnițari ce își spun azi domni. Sloganul, ”trădarea de țară, în doi arginți se măsoară” a devenit brand de țară, iar Sindicatul Clujului îl pune în aplicare în fiecare zi în interesul UDMR și al Guvernului de la Budapesta. Țara asta nu are nevoie de proteste, țara are nevoie de o răscoală împotriva celor care ne-au condus în cei 33 de ani negri ai postdecembrismului.

În vârstă de 54 de ani, Emanuel Petran, actor timp de 22 de ani la Teatrul Național din Cluj-Napoca și manager la Teatrul de Păpuși Puck timp de 7 ani, a intrat în malaxorul sistemului pentru că nu a vrut să execute ordinele unui grup infracțional organizat și să își trădeze țara.

În toată perioada cât a ocupat funcția de manager Teatrul de Păpuși Puck a obținut 6 premii internaționale, foarte multe premii naționale, iar în ultimii trei ani de mandat a reușit să facă export de cultură românească și clujeană la peste 20 de festivaluri internaționale. A realizat la Cluj două festivaluri stradale după viziuni proprii și a renovat instituția din temelii. Totul a fost frumos până într-o zi. A avut curaj să se opună Sindicatului Clujului și baronilor UDMR. Curajul său a fost egal cu demiterea din funcție și reducerea sa la tăcere de către toate instituțiile subordonate acestei grupări infracționale organizate pe care o vom expune în acest material jurnalistic.

Practic este vorba despre un sistem inter-instituțional, în circuit închis, comandat din exteriorul țării și funcțional prin finanțări externe, ce servește interese de grup ilegitime, contrare intereselor statului român. Acest grup de persoane au făcut o serie de abuzuri asupra lui Emanuel Petran, în calitatea pe care a avut-o de manager al unei instituții de cultură și ulterior ca persoană care denunță public aceste încălcări de lege, abuzuri recunoscute în cele din urmă și de instanță (hotărârea definitivă nr. 443 din 22 iunie 2023, a Curții de Apel Oradea).

Judecătorii orădeni demontează schema grupării infracționale de la Cluj

Aceste abuzuri comise de persoane ce dețin poziții atât de importante pe scara socială, ce dețin funcții de conducere în instituțiile publice și consideră că au putere de viață și de moarte asupra cetățenilor, arată că sistemul și cei care îl compun nu sunt decât expresia unui sistem totalitar, discreționar, orientat împotriva populației, pe care de fapt sunt obligați să o servească, nu să o supună abuzurilor. Spunem asta pentru că cei care comit aceste abuzuri împotriva actorului Emanuel Petran sunt plătiți din banii cu care contribuim cu toții la bugetul de stat prin taxe și impozite și la buna funcționare a societății, în interesul tuturor cetățenilor acestei țări.

Împotriva actorului Emanuel Petran acest grup infracțional organizat a comis abuzuri în serie, i-au înscenat procese, i-au făcut campanii de denigrare, l-au furat de două ori la evaluarea profesională și l-au destituit abuziv din funcția de manager al Teatrului Puck. Toate acestea au fost posibile ca efect al influenței exercitate în plan politic și administrativ, inclusiv asupra structurilor locale ale serviciilor de informații și au avut un impact devastator asupra carierei sale, sănătății și vieții private. Nu este o noutate în acest domeniu.

Când politicul vrea să demită un director de teatru îi dă o notă proastă, fiind automat eliminat din funcție. Anchetatorii.ro au prezentat cazul directorului Teatrului Elvira Godeanu din Târgu Jiu, unde primarul Marcel Romanescu și acoliții săi i-au impus să delapideze banii veniți de la Guvernul României în interesul gruparii criminale pe care aceștia din urmă o patronează. Pentru că s-a opus acestui demers infracțional, actorul Cosmin Brehuță a fost demis din funcția de manager. Cazul lui Emanuel Petran pare a fi similar, dar aici vorbim de banii statului maghiar care urmau să fie folosiți împotriva integrității teritoriale a României și în sprijinul politicilor revizioniste ale Ungariei.

Ungaria parazitează instituțiile culturale ale statului român prin finanțări ilegale și spălare de bani. Totul se face cu sprijinul oficialilor români și al serviciilor de informații trădătoare de țară

Cauza de la care au pornit toate aceste abuzuri sistematice, organizate și puse în practică în mod susținut în ultimii trei ani împotriva lui Emanuel Petran au fost de natură financiară: în anul 2020, ca manager al Teatrului de Păpuși Puck din Cluj-Napoca, acesta s-a opus în mod deschis și ferm unei spălări de bani prin instituția pe care o conducea, bani proveniți din Ungaria, din fondurile Bethlen Gabor Budapesta, organizație patronată de guvernul maghiar.

Acești bani erau derulați prin Asociația Apropo, un ONG format din etnici maghiari, care sub aparența unei donații simbolice către Teatrul de Păpuși Puck de 2.000 de euro, ar fi justitificat un cuantum de 15.000.000 de forinți (echivalentul a circa 45 de mii de euro la acea dată). Ca dovadă, pe site-ul Bethlen Gabor Budapesta, apărea ca unic beneficiar al sumei de 15 milioane de forinți Teatrul de Păpuși Puck, fără ca Emanuel Petran, din poziția de manager și șef al Consiliul Administrativ al instituției, să își fi dat acordul sau să fi semnat vreun contract cu Asociația Apropo sau cu Fondurile Bethlen Gabor Budapesta. Restul banilor (de la 2.000 la 45.000 de euro), practic furați de la instituția românească care apărea ca beneficiar, ar fi ajuns astfel la acest ONG format din etnici maghiari pentru finanțarea acțiunilor în favoarea obținerii independenței Transilvaniei de România, DECI CONTRAR INTERESELOR STATULUI ROMÂN, sub diverse forme, dar cu finanțare directă de la Budapesta, așa cum procedează de fapt aceste ONG-uri ce ar trebui mult mai atent investigate de structurile statului român.

Practic, Budapesta oferea mascat bani instituțiilor românești care aveau în componență secții maghiare, dar, de fapt, prin furturi făcute cu ajutor politic din România, la comanda UDMR și cu sprijinul celorlalte partide politice aflate la conducerea județului și prin presiuni politice asupra managerilor din instituțiile românești, banii aceștia trebuiau să ajungă la ONG-urile formate din etnici maghiari care le accesau fără să aibă vreun drept și dezvoltând astfel prin bani furați o infrastructură care apoi era folosită împotriva statului român și punând instituția respectivă și managerul în situația de a fi părtași la un furt și la decredibilizarea acestora în fața colegilor și a opiniei publice.

În acest sens, Asociația Apropo împreună cu UDMR Cluj, au făcut presiuni enorme asupra actorului Emanuel Petran ca manager să accepte acele fonduri. Faptul că Petran s-a opus vehement a dus la organizarea unui complot împotriva sa de către vicepreședintele Consiliului Județean Cluj și vicepreședinte UDMR Cluj, Vakar Istvan, împreună cu deputatul UDMR, Csoma Botond. Ajutați de către cei care i-au cerut să accepte donația din cadrul  Asociației Apropo, de prieteni și susținători de-ai lor, i-au înscenat 5 dosare penale, unde era acuzat de hărțuire la locul de muncă, de discriminare a secției maghiare din cadrul Teatrului de Păpuși Puck și unde i s-au cerut daune morale de 39.000 de euro.

Vakar Istvan (UDMR) – Peter Szijarto( șeful MAE ungar) – Csoma Botond (UDMR)

Aceste dosare înscenate împotriva sa au fost însoțite de către campanii denigratoare de presă și pe rețelele de socializare care i-au creat în oraș și în țară o imagine de hărțuitor, discriminator, afemeiat, abuzator și bețiv.

Apoi, toate aceste acuze au fost motivul recunoscut public într-o emisiune TV pentru care Vakar Istvan, care era șeful Comisiei de evaluare ca manager a lui Emanuel Petran, a fraudat evaluarea, împreună cu ceilalți doi membri, unul membru marcant UDMR Cluj, pur și simplu neevaluându-l pe un an întreg, pe anul 2020.

Alin Tișe, piesa de bază a grupării infracționale organizate ce sprijină acțiunile revizioniste ale Ungariei în Cluj

. Articolul 394: Trădarea de țară.

Fapta cetăţeanului român de a intra în legătură cu o putere sau cu o organizaţie străină ori cu agenţi ai acestora, în scopul de a suprima sau ştirbi unitatea şi indivizibilitatea, suveranitatea sau independenţa statului, prin:

a) provocare de război contra ţării sau de înlesnire a ocupaţiei militare străine;

b) subminare economică, politică sau a capacităţii de apărare a statului;

c) aservire faţă de o putere sau organizaţie străină;

d) ajutarea unei puteri sau organizaţii străine pentru desfăşurarea unei activităţi ostile împotriva securităţii naţionale,

se pedepseşte cu închisoarea de la 10 la 20 de ani şi interzicerea exercitării unor drepturi.

Emanuel Petran: Alin Tișe a acționat premeditat împotriva mea

„Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe Păunel, membru PNL, a legalizat această fraudă, fapt recunoscut de către Hotărârea definitivă a Curții de Apel Oradea, nr. 443, din 22 iunie,2023. Mai mult, a recunoscut și el public, într-un interviu dat ziaristului Sorin Roșca Stănescu, că a acoperit tot complotul pus la cale împotriva mea de către Vakar Istvan și UDMR Cluj, deși cunoștea rezultatele mele excelente ca manager și faptul că sunt victima unui complot. Apoi, dosarele înscenate au început să ajungă la judecătorii de casă ai politicienilor PNL și UDMR, distribuite de către președinții instanțelor din Cluj de la Tribunal și Curtea de Apel.

Mai mult, după ce Consiliul Județean Cluj, a pierdut prin hotărârea 443, din 22 iunie, a CA Oradea, deși Vakar Istvan nu a mai făcut parte din decidenții la vedere asupra mea, rolul lui a fost preluat doar de către președintele Alin Tișe, care a continuat aceste abuzuri, prin faptul că nu a vrut să pună în mod transparent hotărârea 443 în aplicare. Deși am trimis peste 10 petiții prin care îl avertizam pe Alin Tișe că acțiunile lor mi-au ucis părinții, m-au îmbolnăvit, m-au adus într-o stare de stres în care numai amintirea a celor ce mi-au făcut și ce mai vor să-mi facă îmi provoacă și mai mult stres, boală, disperare.

Aceste lucruri nu l-au interesat pe Alin Tișe, el a continuat să mă fure la evaluare, schimbând data evaluării fără să fiu anunțat, deși știa că sunt bolnav, lucru pe care i l-am transmis în peste 10 petiții. Acțiunile domnului Tișe arată că de fapt, voit, a vrut să mă distrugă, pentru faptul că am câștigat procesul cu evaluarea din 26.02.2021, pe care el o legalizase ilegal și pentru care i-a fost intentată o Plângere penală pentru abuz în serviciu.

Art. 246 –  Fapta funcţionarului public, care, în exerciţiul atribuţiilor sale de serviciu, cu ştiinţă, nu îndeplineşte un act ori îl îndeplineşte în mod defectuos şi prin aceasta cauzează o vătămare intereselor legale ale unei persoane se pedepseşte cu închisoare de la 6 luni la 3 ani.

Mai mult, pentru a nu fi pusă în executare hotărârea 443, din 22 iunie, a CA Oradea, acesta, prin executorii judecătorești „Stolnean Marius Romeo și Oana” la care am apelat pentru a pune în executare hotărârea, mi-au depus în instanță executarea hotărârii fără hotărârea de la fond, iar aceasta nu a fost pusă în executare de către instanță, lucru care i-a permis domnului Tișe și Comisiei de Evaluare să mă mai fure odată.

Domnul Tișe, deși îl avertizasem că m-a îmbolnăvit și că îl rog să înceteze furturile asupra mea, deși aveam concediu medical, a schimbat data evaluării pe anul 2020, din 25.11.2022 în 28.11.2022, fără să mă anunțe de schimbare și astfel, el și comisia de evaluare, m-au mai furat odată și mi-au dat nota 0 la proba interviului și nota 3,87 la evaluarea pe 2020. Acest lucru a fost posibil prin faptul că executorul Diana Maria Stolnean, ruda celorlalți doi executori judecătorești, nu a venit să-mi înmâneze înștiințarea de schimbare a datei evaluării, deși eram bolnav și stăteam acasă, cu martori. Așadar, un nou furt.”, a declarat Emanuel Petran pentru Anchetatorii.ro.

ACTORUL EMANUEL PETRAN A PRIMIT NOTE EXCELENTE PÂNĂ ÎN MOMENTUL ÎN CARE S-A OPUS INTERESELOR GUVERNULUI DE LA BUDAPESTA

Atunci când te opui sistemului acesta încearcă să te anihileze și să te reducă la tăcere. Cu astfel de probleme ne-am lovit și noi în urma dezvăluirilor făcute prin Anchetatorii.ro. Grupările criminale din siajul statului român ne-au acționat în instanță unde ne-au cerut sume colosale și bineînțeles ștergerea materialelor publicate pe acest site. Instanțele dau termene foarte rapid în astfel de spețe, însă noi dacă facem o plângere pe legea 544 primim termene după 6/9 luni, care oricum sunt tărăgănate pe ani, astfel informațiile de interes public sunt ținute la secret. Sistemul canceros se protejează cu ajutorul gulerelor albe îmbracate în robe.

Astfel, la Tribunalul Cluj, condus de judecătoarea Luca Emese, cele trei dosare ale lui Emanuel Petran au ajuns la același judecător și alte două la alt judecător, care au instrumentat dosarele discreționar, oferind sprijin necondiționat Consiliului Județean Cluj, care deși nu se prezintă niciodată la procese, are în locul avocatului sprijinul judecătorului. Cel mai flagrant caz este la Curtea de Apel Cluj, unde președinta Dana Gârbovan și-a distribuit dosarul în care i se cereau daune morale de 39.000 de euro, sieși, așa cum Petran a prezis în fața întregului colectiv al Teatrului de Păpuși Puck, fiindcă mai sprijinise încă odată un angajat certat cu munca și disciplina, care primise salarii compensatorii nemeritate, iar acum mergea ca martor mincinos în acest proces.

Cererea de chemare în judecată era pentru hărțuire la locul de muncă, iar doamna judecător, împreună cu judecătoarea Tripon, au schimbat încadrarea de la chemarea în judecată și au acordat o sumă de 5.000 de euro pentru un înscris denigrator la avizier și 2.000 de euro pentru cheltuieli de judecată. Un înscris denigrator nefiind un act repetitiv, așa cum presupune hărțuirea la locul de muncă. Toți judecătorii se străduiesc să ajute Consiliul Județean Cluj, pe politicienii care i-au înscenat complotul și pe cei care i-au sprijinit în dosarele pe care Emanuel Petran le-a deschis pentru a-și apăra onoarea, avutul, imaginea și viața.

Cazul său dezvăluie publicului faptul că în România este posibil ca un întreg sistem abuziv, format din persoane-cheie din viața clujeană și din țară, să fie pus în mișcare, la comandă, împotriva unui cetățean român, onest, care nu a dorit să fie părtaș la spălarea de bani străini printr-o instituție publică din România.

În consecință, se pune problema cum de o mulțime de instituții publice românești, conduse de persoane cu cetățenie română, care au jurat credință statului român, au condus, au organizat, au tolerat sau au făcut posibile aceste abuzuri la adresa lui Emanuel Petran, doar pentru că, fiind manager al Teatrului Puck, nu a vrut să spăle bani proveniți din Ungaria, care ar fi fost folosiți împotriva României și a integrității ei teritoriale?

Așa cum se știe de către toată lumea, în Transilvania se desfășoară un asalt puternic, coordonat, asupra simbolurilor, însemnelor, personalităților, monumentelor românești, făcute sau încuviințate chiar de către autoritățile românești, care sunt dublate sau chiar înlocuite treptat de însemnele, simbolurile, însemnele statului maghiar cu acordul și participarea acelorași autorități românești cu care am și eu de a face. Am relatat în materialul anterior despre distrugerea monumentelor românești din Cluj Napoca cu sprijinul primarului Emil Boc, iar ceea ce i se întâmplă lui Emanuel Petran face parte din acest plan.

  1. Articolul 367, Constituirea unui grup infracțional organizat:

”(1) Inițierea sau constituirea unui grup infracțional organizat, aderarea sau sprijinirea, sub orice formă, a unui astfel de grup se pedepsește cu închisoarea de la unu la 5 ani și interzicerea exercitării unor drepturi.”

”(6) Prin grup infracțional organizat se înțelege grupul structurat, format din trei sau mai multe persoane, constituit pentru o anumită perioadă de timp și pentru a acționa în mod coordonat în scopul comiterii uneia sau mai multor infracțiuni.”

  • Alin Tișe Păunel, președintele Consiliului Județean Cluj
  • Vakar Istvan, vicepreședintele Consiliului Județean Cluj și vicepreședinte al organizației județene a UDMR
  • Membrii comisiei  de soluționare a contestațiilor de la evaluarea lui Emanuel Petran din 26.02.2021, care au acționat la ordinul celor doi șefi Alin Tișe Păunel și Vakar Istvan
  • Csoma Botond – deputat UDMR, președintele UDMR Cluj
  • Szep Iuliu – manager Opera Maghiară Cluj, membru UDMR, șeful Culturii a UDMR Cluj
  • Florin Estefan – manager Opera Română Cluj
  • Vadas Laszlo – fost șef al Secției Maghiare a Teatrului de Păpuși Puck
  • Urmanczi Eugen – actor păpușar Secția Maghiară, fost șef interimar al acestei secții
  • Reka Csuros – partenera de viață a lui Vadas Laszlo și fostă șefă a secției maghiare
  • Amalia Pecican, fostă șefă a secției române

Cum își permit autoritățile românești, care au depus un jurământ de credință, conform Constituției, să încalce tocmai această Constituție? Și de ce nu suportă efectele nerespectării legilor în vigoare?

În cazul lui Emanuel Petran, deși și-a făcut treaba excepțional ca manager (stau dovadă evaluările anuale făcute de Consiliul Județean Cluj și rezultatele concrete prin care a adus notorietate culturii și artei păpușerești românești, atât în oraș, cât și în țară și străinătate), ce anume determină autoritățile românești să se pună în mișcare împotriva sa pentru că nu am vrut să spele bani proveniți din Ungaria? Ce este pentru ele mai important, spălarea de bani străini în dauna rezultatelor și a imaginii excelente a României?

Sunt oare aceste autorități, prin șefii lor, plătite de către statul maghiar? Există o înțelegere între statul român și cel maghiar pentru condominiul Transilvaniei, așa cum se zvonește din ce în ce mai des prin Transilvania, pe care acești politicieni, judecători, executori judecătorești, avocați, medici, profesori universitari o pun în practică? Nu cunosc legea, nu se știe că asta este trădare de țară?

A renunțat cumva Statul român la suveranitate în Transilvania și nu ne-a spus și nouă, populației?

Dacă da, cine l-a mandatat? Pentru că, din câte știm, nu s-a făcut un referendum pe această temă.

Iar dacă nu, sunt oare acești șefi din structurile politico-administrative trădători de țară? Trădarea nu mai este incriminată de legile României?

Iar dacă nu pot fi învinuiți de trădare, atunci cum se explică acțiunile lor împotriva statului român?

Cum de sunt posibile aceste abuzuri comise de autoritățile românești împotriva propriei populații, prin afișarea în locuri publice a însemnelor unui alt stat și celebrarea memoriei unor personalități străine, care de-a lungul istoriei au comis acte de genocid împotriva populației majoritare, complet contrar Constituției? Își doresc aceste autorități ca acele vremuri să se întoarcă și de asta le celebrează prin fonduri venite ilegal de la alte state?

Cum permite statul român ca un președinte străin, președinta Ungariei, Katalin Novak, să vopsească o bornă kilometrică în culorile țării sale, în mijlocul României, ceea ce înseamnă în termeni diplomatici o declarație de război și să nu ia măsurile diplomatice necesare?

Cum permite statul român ca un premier al Ungariei, Viktor Orban, să țină la Băile Tușnad, pe teritoriul României, o așa zisă Universitate de vară, care de fapt este un focar a iredentismului maghiar, iar cetățenii români să nu fie lăsați să participe, ba, mai mult, autoritățile românești asigurând paza, plătită din banii noștri, ca acești oameni să nu aibă acces la actele de iredentism împotriva propriei lor țări?

Cum de permite statul român ca finanțări străine să fie folosite, complet ilegal, împotriva României și a cetățenilor ei?

Și cum de este posibil, în România, ca un cetățean care nu acceptă să-și trădeze țara și se încăpățânează să respecte cu orice preț legea și se opune oricărei tentative de acest fel, chiar sacrificându-și funcția, poziția, imaginea publică, așa cum este cazul lui Emanuel Petran, să fie pedepsit pentru asta de propriul stat, prin instituțiile care ar fi trebuit, dacă nu să îl premieze, măcar să nu fie complice sau conivente cu autorii acestor abuzuri?

Înlănțuirea acestor abuzuri împotriva lui Emanuel Petran, vreme de câțiva ani, demonstrează caracterul lor premeditat, coordonat și programat. Toate acestea au fost concertate, gândite ca niște acțiuni comune, care se completează și se suplinesc una pe alta pentru a își atinge scopul împreună, fiindcă au fost lansate deodată sau la scurt timp una după alta, toate îndreptate împotriva unei singure persoane, având ca scop anihilarea existenței sale, distrugerea imaginii, a carierei, a sănătății. Scopul nu a fost doar înlăturarea lui Emanuel Petran din postul de manager, ci și pedepsirea sa exemplară pentru că nu a vrut să execute comanda de a spăla bani printr-o instituție publică din România, bani veniți din Ungaria și care s-ar fi întors împotriva României și a cetățenilor ei.

Și mai arată ceva. Că niște acțiuni ilegale în grup organizat, care au la bază fraude, procese înscenate, acuze false de discriminare și hărțuire, dublate de campanii de denigrare, la care Emanuel Petran s-a opus prin forme extreme de protest public (greva foamei timp de 24 de zile), demonstrează că la nivel local orice este posibil dacă doi sau mai mulți politicieni se înțeleg să distrugă un om. S-au folosit de prieteni și de subordonați ca să pună în practică aceste abuzuri, au făcut uz de trafic de influență fără să aibă nici o frică de instanțe și de structuri care trebuie să apere tocmai aplicarea legii.

Nu poți să produci ilegalități și să nu ai frică de instanțe decât dacă le controlezi. Nu poți să comiți astfel de fapte dacă nu există sprijin direct de la conducătorii statului român și de la structurile sale de informații ce asistă impasibil la aceste acte ce aduc atingeri grave Articolului 1 din Constituția României.

(1) Romania este stat national, suveran si independent, unitar si indivizibil.

Andrei Marin

Andrei Marin a absolvit Facultatea de Științe Politice în 2009, unde și-a dezvoltat interesul pentru problemele sociale și politice. În căutarea de a aduce informații de calitate către public, a urmat o pasiune veche și a finalizat studiile în Jurnalism în 2010. Cu o viziune clară asupra responsabilității jurnalistice și a nevoii de a dezvălui adevărul, scrie pentru Anchetatorii.ro din 2010.
Back to top button