PSD și PNL au trădat interesele naționale ale României în cazul tranzitării cerealelor ucrainene pe Bâstroe și Sulina. Am așteptat de la Aurescu, alias ”trabucel”, mai bine de o lună de zile un răspuns despre acest decret acordat de MAE, încât a fost necesar să facem și plângere administrativă. Nimic. Aurescu și compania de mafioți care au capturat Ministerul Afacerilor Externe au așteptat să se dilueze subiectul până a oferi un răspuns eminamente neoficial printr-un document word cum că au oferit un acord verbal Ucrainei.
MAE tot nu ne spune cine a dat acest acord verbal și prin „ce canale diplomatice”, însă în mod normal responsabili pentru aceste acte sunt doar Bogdan Aurescu, Klaus Iohannis(responsabili de politica externă), plus MaPN(PSD) și ministerul Transporturilor patronat de Sorin Grindeanu(PSD). Trebuie menționat faptul că ordinul ar fi venit de la licuriciul cel mare, iar slugile de la București au executat, deoarece 29% din terenurile agricole ucrainene sunt deținute de companii americane, care au tot interesul să își exporte produsele la prețuri de dumping în Europa și SUA.
Ministerul Afacerilor Externe publica pe site, în 13 iulie 2022, informații în legătură cu transmiterea consimțământului părții române privind tranzitarea canalelor Chilia și Bâstroe. MAE preciza în acel comunicat că „a transmis părții ucrainene, pe canale diplomatice, acceptul în acest sens, punctând că decizia autorităților române vine în contextul eforturilor țării noastre de sprijinire a Ucrainei, în vederea reducerii consecințelor agresiunii premeditate, ilegale și nejustificate a Federației Ruse asupra acestui stat”.
Înțelegerea verbală realizată de conducerea statului român nu are aspecte colaterale sau subsecvente, fapt ce pune statul român într-o situație umilitoare și periculoasă în același timp. Aceste înțelegeri făcute de Aurescu și compania la un pahar de whiskey se numesc trădare de țară. Fără un decret sau acord scris Ucraina poate face orice dorește pe canalul Bâstroe și Brațul Chilia.
Anchetatorii.ro au cerut MAE printr-o adresă oficială să ne transmită decretul privind acordul statului român oferit Ucrainei pentru tranzitarea cerealelor ucrainene pe canalul Bâstroe și brațul Chilia, precum și dacă acest acord respectă Convenția de la Belgrad din 18 august 1948 privind regimul navigației pe Dunăre.
MAE a scăldat-o cu noi mai bine de o lună de zile până ne-a oferit acest răspuns lugubru
„Ca urmare a solicitării dumneavoastră de presă adresată Ministerului Afacerilor Externe, vă comunicăm următoarele:
Nu există un decret sau tratat/acord semnat privind permisiunea României pentru tranzitarea brațului Chilia și a canalului Bâstroe de către navele sub pavilion terț încărcate cu cereale.
MAE nu a acordat nicio permisiune părții ucrainene pentru efectuarea de lucrări de dragare de adâncire pe brațele Chilia și Bâstroe. Dimpotrivă, MAE a precizat părții ucrainene în iulie 2022 că tranzitarea, cu caracter excepțional și limitat, pe aceste canale a navelor terțe care transportă cereale ucrainene, trebuie să aibă loc cu respectarea strictă a dreptului internațional de mediu și cu precizarea clară că România își menține în totalitate poziția privind canalul Bâstroe, ceea ce înseamnă că România nu acceptă niciun fel de dragare de adâncire.
Evidențiem, totodată, faptul că eventuala blocare de către România a tranzitului de cereale ucrainene ar fi însemnat afectarea gravă a economiei ucrainene, care susține efortul de apărare împotriva agresiunii Rusiei și declanșarea unei crize alimentare mondiale, care ar fi afectat cu precădere statele în curs de dezvoltare, blocaj care ar fi acționat doar în interesul Rusiei.
Convenția de la Belgrad din 18 august 1948 privind regimul navigației pe Dunăre se aplică, în conformitate cu art. 2, părţii navigabile a Dunării (fluviu) de la Ulm la Marea Neagră, urmând brațul Sulina cu acces la Marea Neagră prin canalul Sulina. Așadar, aceasta nu se aplică canalului Chilia.”, transmite MAE.
Statul român a încălcat Convenția de la Belgrad
Această scrisoare pierdută semnalează aspecte extreme de grave. MAE ne spune sec că nu există un decret sau tratat/acord semnat privind permisiunea României pentru tranzitarea brațului Chilia și a canalului Bâstroe de către navele sub pavilion terț încărcate cu cereale. Mai mult, pentru că nu există un acord scris, MAE ne spune că nu a fost încălcată Convenția de la Belgrad din 18 august 1948 privind regimul navigației pe Dunăre. Potrivit Convenției de la Belgrad singurul canal navigabil pe Dunăre este Sulina.
Aurescu ori ne i-a de proști ori face pe prostul, pentru că navele ucrainene care tranzitează Chilia și Bâstroe încalcă zilnic Convenția de la Belgrad din 18 august 1948 privind regimul navigației pe Dunăre. Practic, pentru a încălca tratatele internaționale Bogdan Aurescu și cloaca politică patronată de PSD și PNL au oferit Ucrainei acest acord verbal. Sorin Grindeanu a spus că au loc lucrări de adâncire pe Bâstroe și Chilia, dar a uitat să spună că ministerul Transporturilor pe care îl conduce și-a dat acceptul pentru acest acord verbal de tranzitare a navelor ucrainene.
În schimb, ministerul Transporturilor din Ucraina a dat un aviz pentru navigatori în care se menționează că navele cu pescaj până la 6,5 metri pot intra pe canal.
Virgil Munteanu, guvernator al Deltei Dunării între anii 2000-2005, a afirmat că măsurătorile pe Canalul Bâstroe nu vor rezolva problema acestor discuții controversate, explicând faptul că singurul lucru real în jurul acestor contradicții este documentul emis de Ministerul Infrastructurii din Ucraina, pe data de 17 februarie 2023. Este vorba despre un aviz pentru navigator, în care se menționează că navele cu pescaj până la 6,5 metri pot intra pe canal.
“Tot ce se vede este o perdea de fum. Ceea ce este real este un document emis de Ministerul Infrastructurii din Ucraina, pe data de 17 februarie 2023, prin care zice în felul următor. Este de fapt un aviz pentru navigator – asta este formularea standard care se dă și li se spune acestor navigatori, navelor respective, că pot circula pe brațul Chilia și pe Canalul Bâstroe cu nave cu un pescaj – adică la o adâncime – de 6.5 metri. Este document clar.
Cu un aviz pentru navigatori, nimeni nu se joacă, pentru că dacă o navă intră și apa este prea mică, și nava respectivă respectivă eșuează, în momentul acela este un dezastru. Vedeți ce s-a întâmplat pe canalul Sulina când în 1991, a eșuat Rostockul, au blocat canalul Sulina 13 ani, până în 2004.
Dacă se dă un aviz pentru navigator care nu este respectat, este o mare problemă. Așadar, în apele teritoriale ucrainene, adâncimea pe brațul Chilia și corelativ cu brațul Bâstroe – vorbesc de la kilometru 0, vărsarea în Marea Neagră până la kilometrul 95 – este de 6,5 metri. Aici nu ne apucăm să măsurăm, că nu avem ce, este un document oficial, nu se pune la îndoială. Dacă intră o navă de 7500 de tone și eșuează pe canal, este nenorocire, s-a blocat totul”, explica fostul guvernator al Deltei.
Rada de la Kiev a votat o lege prin care se afirmă că Brațul Chilia este parte interioară a Ucrainei, fapt ce reprezintă un rapt teritorial, dar mai mult îi conferă dreptul de a face orice dorește pe acest canal. Acest fapt se confirmă prin avizul pentru navigatori emis de Ministerul Infrastructurii din Ucraina, pe data de 17 februarie 2023, în care se arată că pot circula pe brațul Chilia și pe Canalul Bâstroe nave cu un pescaj de 6.5 metri.
Aceste acte ne arată că statul român condus de Iohannis, PSD și PNL au permis un rapt teritorial. De la Carol al II-lea încoace România nu a mai avut o conducere trădătoare de țară ce duce statul în disoluție. Așa arată statul eșuat condus de serviciile trădătoare de țară și marionetele lor.