Mafia PSD din județul Bacău nu suportă oamenii care țin la munca lor și la companiile de stat pe care însăși statul ar trebui să le protejeze cu mână de fier. Statul are însă ca obiectiv în ultimii 34 de ani să distrugă tot ceea ce înseamnă capital românesc. PSD și PNL au distrus toate fabricile și uzinile din România cu precizie nemțească. În urma lor a rămas numai praf și pulbere.
Justiția din România este oarbă nulă și inexistentă. În momentul de față concurează ca capitolul mafie cu clasa politică. Magistrații au creat un sindicat al mafiei prin care își măresc cu de la sine putere salariile și pensiile speciale. Avem magistrați cu pensii speciale de aproape 20 de mii de euro. Acești borfași care ar trebui să fie slujba cetățeanului, pe lângă salarii și pensii de lux, au și diferite beneficii, casă de serviciu, mașină, pază și alte acarete, doar pentru că ar fi în slujba dreptății. În schimb când un român de rând ajunge la instanță moare cu dreptatea în mână. Cele două sindicate ale mafiei din cadrul statului român, justiția și clasa politică se protejează reciproc, astfel democrația a devenit o caricatură.
Execuția lui Negreanu
Conducerea Aeroportului Internațional ”George Enescu” din Bacău i-a comunicat oficial, săptămâna trecută, magazinerului Tudorel Negreanu că va fi concediat începând cu 20 septembrie 2024. Pensionat medical, Negreanu a cerut să i se acorde dreptul de a munci 4 ore pe zi, dar angajatorul a refuzat acest lucru, motivând că ”nu deține locuri de muncă adaptate situației medicale a salariatului”. În spatele acestei decizii se află mafiotul Valentin Ivancea, baron PSD de Bacău. Negreanu a fost pedepsit pentru că a avut curaj să facă publice jafurile de la Aeroportul Internațional ”George Enescu” din Bacău.
Pe data de 22 august, magazinerul Tudorel Negreanu de la Regia Autonomă Aeroportul Internațional ”George Enescu”, instituție subordonată Consiliului Județean Bacău, a fost înștiințat că, de a doua zi, intră în preaviz de 20 de zile lucrătoare, urmând să fie concediat începând cu data de 20 septembrie.
În motivarea deciziei se arată că, anterior, un medic de medicina muncii a recomandat ca lui Negreanu care, anterior, se pensionase medical cu invaliditate grad 3 cu drept de muncă 4 ore pe zi, să i se ofere un loc de muncă corelat cu starea sa de sănătate.
În preaviz, angajatorul a susținut că o Comisie de evaluare și analiză a concluzionat că ”Angajatorul nu este în măsură să respecte recomandările medicului de medicina muncii, deoarece nu deține locuri de muncă adaptate situației medicale a salariatului, dată fiind activitatea regiei autonome, din domeniul aeroportuar, cu specific deosebit (…)”.
În perioada iulie-august, Negreanu depusese două cereri de înjumătățire a normei de muncă, dar acestea nu au fost aprobate, printre motive fiind acela că ”postul de magaziner presupune (…) manipularea de materiale voluminoase și grele ori medicina muncii recomandă ridicarea de maxim 3 kg. (…) Angajatorul, având în vedere aspectele menționate, dar și din grija pentru angajat (…) i-a propus încetarea contractului (…) fapt refuzat de angajatul Negreanu Tudorel. (…) La data transmiterii prezentei notificări, societatea nu deține locuri de muncă vacante corespunzătoare capacității de muncă a D-lui Negreanu Tudorel (…)”.
Tudorel Negreanu, angajat al Regiei Autonome Aeroportul Internațional „George Enescu” Bacău în funcția de magazioner carburanti, lubrefianți și piese auto, iar prin natura funcție pe care o deține a făcut recepția scriptică a unor utilaje achiziționate de către regie în cadrul programului „Creșterea gradului de siguranță și securitate la Aeroportul Internațional George Enescu Bacău”, cod SMIS 137112, contract inițiat la 01 August 2018 și încheiat la 30 iunie 2022. Evident că prețurile de achiziție din facturile utilajelor au părut suspect de mari la prima vedere, astfel Tudorel Negreanu a făcut propria investigație și a ajuns la următoarea concluzie:
Achiziția regiei: – o autoutilitară marca Peugeot denumită în factură autospecială, deși este un vehicul obișnuit, echipat cu un generator, prevăzut cu un stâlp telescopic pentru iluminat, care a fost achiziționată la prețul de 672.350 RON ceea ce, la valoarea de 4.87 lei/euro, la vremea respectivă, face 138 000 euro.
Investigația dl. Negreanu: – oferta făcută de un dealer Peugeot pentru exact același tip de vehicul: 22 112,58 euro:
– oferta online, același grup generator, același fabricant: 10 850 euro;
– o aproximare, făcuta puțin cam exagerat, pentru montajul grupului și placarea șasiului cu tabla antiderapantă: 2 000 euro;
– Preț total 35.000 euro
Achiziția regiei: – două pluguri de zăpadă formate din cap tractor marca MAN și semiremorca Schmidt, dotate cu lame, perie și turbosuflantă, preț facturare 7.603.227,49 RON adică peste 1.550.000 de euro.
Investigația dl. Negreanu: – cap tractor MAN între 110.000 și 130.000 euro, preț obținut telefonic de la un dealer MAN din țară;
– semiremorca Schmidt cu dotarea pentru zapadă până la 150.000 euro, preț obținut telefonic din Germania;
– lama adițională pentru capul tractor și instalația de comandă pentru semiremorcă, estimare exagerată de 50 000 euro;
– total estimat, puțin exagerat, 350.000 de euro; două pluguri 700.000 de euro, în niciun caz – 1.550.000 euro.
Achizitia regiei: – grup generator, marca TLD, 440 300 ron, echivalentul a 90.000 euro.
Investigația dl. Negreanu: – același generator pe internet, sub 30.000 dolari.
Același lucru s-a întâmplat și cu toate lucrările executate din fonduri europene. Au mai existat câteva programe, iar în perioada construcției aeroportului s-au construit case sau au fost finalizate și s-au cumpărat mașini, evident proprietate personală, proprietate prezumată de legea română, fără nici o justificare legală.
În acest moment există în execuție un alt proiect și anume construcția unei remize PSI unde se ”lucrează” în același mod. O evaluare obiectivă și conformă cu piața românească poate să scoată la iveală adevarata dimensiune a fraudelor comise, astfel se poate explica de ce Aeroportul Bacău arată ca o magazie-depozit. A fost construit cu doar câteva milioane de euro mai puțin decât Aeroportul Brașov care este de două ori mai mare și arată așa cum știți.
Consiliul Județean Bacău condus de Valentin Ivancea a fost foarte implicat în activitatea curentă a regiei, implicare care are ramificații pâna la Parlamentul European, respectiv europarlamentarul băcăoan Dragoș Benea.
Oricare ar fi explicațiile conducerii CJ Bacău și Aeroportului Bacău care au facut achizițiile mai sus enumerate, acestea nu pot sta în picioare deoarece este absolut imposibil să umfli prețurile de așa natură. Nimeni de bună credință nu face acest lucru pentru că este o dovada de prostie, iar în orice altă țară, un gospodar, o persoană dedicată muncii și societații pe care o deservește, cu 1.500.000 de euro ar fi achiziționat o flotă de cinci pluguri sau zece camioane complete. Vehiculul Peugeot la care a făcut referire Tudorel Negreanu, a fost achiziționat în principal pentru iluminarea aeronavelor în situații de sechestrare a acestora de către teroriști. Cu 140.000 de euro puteau fi achiziționate patru vehicule sau două vehicule și două grupuri asemănătoare, care se vând montate pe trailer, și ar fi avut aeronava iluminată din patru puncte, asa cum normativele internaționale o cer și cum ar fi firesc și normal.
Magazionerul Tudorel Negreanu a făcut de asemenea o plângere către DNA Bacău, iar dosarul penal nr.7/P/2023 a fost preluat de către EPPO(Parchetul UE).
Răzbunarea – Mărturia lui Tudorel Negreanu pentru Anchetatorii.ro, despre valul de represalii declanșat asupra sa de mafia PSD de la CJ Bacău
În fapt denunțul despre fraudarea fondurilor europene l-am făcut în 13 Ianuarie 2023 și abia în 17 ianuarie am fondat sindicatul pe care-l reprezint în instituție. Am spus mai multor colegi despre presupusele fraude făcute la achiziționarea de utilaje și despre faptul că am informat DNA, prin urmare, cu certitudine, administrația, știa despre denunțul meu, și orice negare a calității mele de avertizor de integritate este doar o tentativă de excludere a protecției oferite de această calitate. Dacă în paralel cu calitatea de avertizor de integritate dețin și funcția de lider de sindicat, aceasta este doar o coincidență cu un numitor comun și anume buna credință și demnitatea.
Începând din februarie, imediat după instaurarea noului administrator, s-au făcut resimțite represaliile și pentru că nimeni nu era sigur despre raportarea mea, se punea totul pe seama sindicatului. Am fost abuzat în toate felurile posibile, denigrat pe grupul de WhatsApp al sindicatului aferent administrației, înjosit, devalorizat, numit penal și nebun. Administratorul, împreună cu semnatara sesizării pentru care am fost sancționat disciplinar, au făcut apel în numele regiei împotriva hotărârii de obținere a personalității juridice a sindicatului pe care-l reprezint, apoi sindicatul afiliat administrației a făcut apel, de fapt aceeași acțiune, sub o altă semnătură. Abia după ce G4Media, în 20 iunie, a făcut publică avertizarea mea au apărut adevăratele și cele mai dure și agresive represalii.
Legea 361/2022, a omis unele prevederi ale Directivei UE 2019/1937, directive care este fundamentul legii 361/2022 însă, directiva în cauza, aplicabilă statelor member, în capitolul VI, Măsuri de Protecție, art. 19, Interdicția Represaliilor, spune că: “statele member, iau măsurile necesare pentru a interzice orice formă de represalii împotriva persoanelor menționate la art. 4 (avertizorii de integritate), inclusiv amenințări și tentative de represalii, în special, represaliile sub formă de:
……
(c) transfer de atribuții, schimbări ale locației locului de muncă, reducere a salariilor…”
După ce în martie sau aprilie, îmi fusese luată o parte a unor atribuțiuni de serviciu, impuse în mod abuziv timp de patru ani, care nu erau trecute în fișa postului și care nu erau plătite, în luna iulie, așa cum se poate vedea din mesajul de WhatsApp, mi-a fost luată și cealaltă parte și a fost transferată altor salariați care erau în instituție și acum patru ani și care puteau îndeplini aceste sarcini. Urmare a proastei administrări, instituția și-a redus activitatea foarte mult iar prin transferul acestor atribuțiuni, acum, administrația ar putea justifică desființarea postului meu din lipsa de suficientă activitate, deși această este doar vină și răspunderea managementului.
Schimbarea locației locului de muncă mi-a fost adusă la cunoștință în dată de 31 iulie, ziua în care am ajuns la urgență cu tensiunea 234/144.
În ce privește reducerea salariului, sunt singurul salariat al regiei care nu a primit sporul de performanță. Falsurile pe care le-au făcut, prin modificarea fluturașilor de salariu sunt doar o tentativă de acoperire a discriminării însă acest lucru se poate vedea foarte bine în statele de plată. Am solicitat statele de plată însă administrația nu a răspuns solicitărilor mele și, în acest moment, este o acțiune în instanța de contencios pentru punerea la dispoziție ale acestor documente dar și ale altor documente compromițătoare.
Această discriminare salarială dar și tăierea sporului de 15% începând cu luna iulie se încadrează de asemenea la prevederile aceluiași articol, din directiva mai sus menționată, la litera (h) care interzice “discriminarea, dezavantajul sau tratamentul inechitabil”.
În Legea 361/2022, la litera (c) se interzice “modificarea raporturilor de serviciu”, litera (d) interzice reducerea salariului, litera (e) interzice evaluările negative ale performanței muncii sau recomandările negative iar la litera (f) se interzice aplicarea oricărei alte sancțiuni disciplinare.
Modificarea raporturilor de serviciu prin eliminarea de atribuții și diminuarea importanței muncii sau limitarea accesului în zona administrativă, mai ales că, prin funcția pe care o dețîn, fac parte din personalul administrativ al regiei și sunt și lider de sindicat, care prin lege are dreptul la acces în instituție la orice ora și în orice locație, evident pe motive sindicale, reducerea salariului despre care am vorbit mai devreme, fără nicio justificare reală, evaluarea negativă a performanței muncii mele pentru a justifică neacordarea sporului de performanță, aplicarea sancțiunii disciplinare care face de asemenea obiectul unei acțiuni separate în instanța, sunt aspecte care se încadrează punctual la literele deja menționate ale art. 22 din Legea 361/2022.
La litera (k) se interzice “cauzarea de prejudicii, inclusiv la adresa reputației”,lucru care a fost făcut constant din luna februarie, “în special pe platformele de socializare”, sau “pierderi financiare”, pierderi pe care le am începând din luna Iunie și continuă.
Însă ce este cel mai grav, un abuz extrem, o formă de represalii care nu este specificată expres în lege, pentru că probabil nimeni nu și-a imaginat că abuzurile pot atinge acest nivel, este violarea sediului profesional care se încadrează la art. 225 Noul Cod Penal dar poate fi inclus și la aceeași litera (k) adică cauzarea de prejudicii, iar înlocuirea yalei și împiedicarea accesului la locul de muncă poate fi considerată suspendarea forțată a raportului de serviciu prevăzută la litera (a), orice suspendare a raportului de serviciu din Legea 361/2022.
De asemenea toate aceste represalii enumerate până acum se pot încadra cu ușurință în prevederile literei (g) și anume, constrângere, intimidare, hărțuire.
Aș putea spune că până și angajarea unui avocat care să-i reprezinte, este o formă de represalii deoarece, folosind acele tehnici de inducere în eroare a instanței la care m-am referit în răspunsul la întâmpinarea paratei, prevalandu-se de importantă instituției, o instituție pe care administrația a adus-o în pragul falimentului, folosind fapte inexistente sau neadevărate în legătură cu mine, instituția, speră să câștige acest proces și să mă oblige la plata cheltuielilor de judecată pentru a fi un exemplu pentru toți salariații care ar îndrăzni să cheme vreodată instituția în instanța. Instituția nu poate nega că acesta este motivul pentru care nu a folosit juriștii proprii, așa cum au făcut în toate celelalte litigii, și nu pot explică de ce acum, în procesul cu un biet salariat, cumpără reprezentare juridică, deși lipsa banilor este motivul invocat constant pentru neplata drepturilor salariaților regiei, a unora dintre aceștia.
Este foarte bine cunoscut faptul că oamenii care nu tolerează minciuna, lipsa de respect, hoția sau prostia, sunt întotdeauna catalogați că dificili, nebuni sau toxici de către cei care întră într-una din categoriile cu toleranță zero. Este foarte greu de crezut că un individ fără o istorie violentă, abuzivă sau indecentă din orice punct de vedere, atât la locul de muncă cât și în societate, să se transforme peste noapte în paria societății, mai ales la o vârstă ca a mea.
Instanța de judecată i-a dat dreptate dl. Tudorel Negreanu în lupta sa cu mafia PSD Bacău
În primă fază, pe fond, Tribunalul Bacău i-a respins lui Negreanu cererile de suspendare/anulare a măsurilor, dar apoi, în apel, prin decizie definitivă, Curtea de Apel Bacău a decis suspendarea efectelor acestor măsuri și disjungerea judecății legalității lor, pe fond, într-un nou dosar.
Curtea a stabilit că ”aparent, ţinând cont că reclamantului care a avertizat i se aplică prezumţia de bună-credinţă (…) în ce priveşte gestionarea banului public şi avertizarea formulată” actele şi faptele la care a fost supus de angajator ”nu pot reprezenta, la prima vedere, decât acte şi fapte cu caracter de răspuns administrativ represiv, menite să-l intimideze/hărţuiască/pedepsească pe reclamant şi astfel să-i diminueze voinţa şi curajul care au stat la baza avertizării din data 9 iunie 2023 şi totodată apte să inhibe şi pe alţi angajaţi (datorită efectului exemplificator) de a urma exemplul reclamantului, astfel că toate aceste măsuri/acte/fapte luate de angajator, vor fi suspendate până la soluţionarea definitivă a cererii de anulare a acestora.”
După această decizie, Aeroportul Bacău a depus o cale extraordinară de atac pentru a obține anularea ei, dar Curtea de Apel Bacău a respins-o pe data de 5 martie 2024.
În prezent, între părți se află în stare de judecată alte două procese – cel în care Negreanu contestă legalitatea sancționării și, un altul, în care solicită anularea măsurilor interpretate ca represalii. Ambele se află pe rolul Secției Litigii de Muncă de la Tribunalul Bacău.