Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
ANCHETE

Caritasul Blue Air: De ce nu îl ”arestați”, întrebați, pe Ludovic Orban!? A furat 357 de milioane de euro din banii românilor

Fostul premier al României, Ludovic Orban, se plimbă liber pe stradă după ce a aruncat România în haos și a jefuit-o după bunul plac în pandemie prin susținerea unor grupări criminale organizate.

Klaus Iohannis a numit în fruntea Parchetelor slugi și infractori după chipul și asemănarea sa. Ați auzit de Gabriela Scutea de la Parchetul General? Ați auzit de Crin Bologa de la DNA? Nimic. Nu se sesizează nimeni deși dovezile despre infracțiunile comise de Ludovic Orban sunt publice. A furat din banii românilor fără nicio jenă și nimeni nu îl trage la răspundere.

Compania Blue Air a fost de la bun început o schemă criminală prin care Romstrade, compania pușcăriașului Nelu Iordache, prietenul lui Ludovic Orban, își spăla banii furați de la statul român cu sprijinul înalților oficiali ai Guvernului României și Ministerului Transporturilor. Toți sunt luați prin surprindere de suspendarea zborurilor de către Blue Air și intrarea în incapacitate de plată, deși compania era o vacă de muls atât pentru infractori cât și pentru hoții din ministerul Finanțelor și Transporturilor.

Nelu Iordache – Ludovic Orban

Scurt istoric – un amărât de pilot din solda pușcăriașului, Nelu Iordache, ajunge patron peste Blue Air

Înainte de 2019, Blue Air avea, la vedere, următorul acționariat:

  • Marius Puiu – 33%
  • Teodor Cristian Rada – 33%
  • Tudor Constantinescu – 17% și
  • Luciana Păunescu – 17%.

Conform unui document publicat pe forumul fly-ra, Teodor Cristian Rada a devenit acționar majoritar al companiei Blue Air, începând cu 2019. Rada, înainte de a ajunge patronul Blue Air era doar un amărât de pilot aflat în solda pușcăriașului Nelu Iordache.

Nelu Iordache

Pilotul Teodor Cristian Rada deține 99.9% din acțiuni (899 la număr) iar actualul director general, Marius Puiu, deține restul de 0,1%.

Aportul lui Teodor Cristian Rada la capitalul social al companiei este de 89.900 RON.

În urmă cu mai mulți ani, pilotul Rada a achiziționat, cu 9,9 milioane de euro, pachetul de 33% din actiunile Blue Air.

Se ține la secret cu cât i-a despăgubit Rada pe Puiu, Constantinescu și Păunescu pentru cele 60% de procente achiziționate în 2019.

Rada, la fel ca actualul director general al companiei, Puiu, a fost pilot în cadrul companiei în perioada în care Blue Air era deţinută de Nelu Iordache, scrie boarding-pass.

Cine stă în spatele proprietarilor companiei Blue Air – „copiii” Teodor Cristian Rada (99,9% din acțiuni) și Marius Puiu (0,1%)

De unde a avut Teodor Cristian Rada, pilotul companiei Blue Air, 9,9 milioane de euro ca să cumpere 33% din acțiunile societății unde era angajat și, în 2019, alte 60 de procente, de a ajuns la 99,9%?

Să ne spună procurorii!!!

Marius Puiu – Teodor Cristian Rada

Nimeni nu își poate explica fenomenele financiare paranormale de la Blue Air pentru că toți au fost mânjiți cu multe plicuri galbene, roșii și albastre-portocalii, în funcție de cum s-au rotit la butoane șmecherii zilei. Nu încercăm să dezgropăm morții de la Blue AIR așa că ne axăm doar pe evenimentele ce au decurs după 2019.

Blue Air este o companie aeriană românească privată cu sedii în România, Italia și Cipru. Cu o flotă de 18 avioane, Blue Air a deservit 92 de rute și 15 țări, transportând peste 4 milioane de pasageri în 2019.”, afirma comisarul European, Margrethe Vestager, membră a partidului Social Liberal din Danemarca, parte a grupului Renew Europe din care face parte și USR.

Margrethe Vestager a sprijinit guvernul Orban – PNL/USRPLUS să acorde ilegal un ajutor de stat companiei private Blue Air, în valoare de 62 de milioane de euro. Cătălin Drulă face pe prostul în aceste zile și spune că el nici usturoi nu a mâncat, nici gura nu-i miroase. Șefii agențiilor de turism spun la unison că l-au informat despre starea financiară precară a companiei, dar acesta nu i-a ascultat. Patronul de la Paralela 45 l-a numit derbedeu pe Cătălin Drulă, fostul ministru al Transporturilor, chiar în urmă cu câteva ore.

Cum a dat ilegal, Ludovic Orban, 62 de milioane de euro din banii românilor companiei Blue Air

Fostul premier Ludovic Orban, fostul ministru al Transporturilor Lucian Bode și fostul secretar de stat de la Finanțe Sebastian Burduja au semnat hotărârea de Guvern nr. 862 din 14 octombrie 2020 prin care statul a garantat un împrumut de peste 60 de milioane de euro acordat companiei aeriene Blue Air de către banca de stat EximBank.

Potrivit HG nr. 862/2020, Blue Air a garantat, la rândul ei, cu o pădure de aproape 10 hectare în Băneasa, cu 6 aeronave și cu acțiunile patronilor Cătălin și Cristian Rada. În nota de fundamentare a HG se arata însă că terenul cu pădure era neconstruibil întrucât nu era aprobat PUZ-ul de sector, iar avioanele erau deja ipotecate la bănci și ANAF și aveau motoare de la alte aeronave.

Eximbank avertiza încă de la acea vreme că exista riscul ca Blue Air să nu poată rambursa împrumutul și să nu își poată plăti datoriile deoarece societatea era decapitalizată, iar gradul de îndatorare era extrem de ridicat.

Florin Cîțu nu a vrut să semneze pentru această escrocherie

Sebastian Burduja, a semnat hotărârea în locul ministrului de atunci al Finațelor, Florin Cîțu, cel care și-a luat concediu chiar în ziua adoptării deciziei. Florin Cîțu știa ce escrocherie urma să se întâmple așa că a preferat să stea acasă decât să fie tras la răspundere ulterior pentru combinațiile lui Ludovic Orban.

Blue AIR a avut grijă să pape cele 62 de milioane de euro primite de la Guvernul Orban, dar nu a plătit niciun leu din datoriile pe care le avea către statul român.

Documentul de mai jos de arată că Drulă, ministrul cu ranga de la USR, e părtaș la jaf

Cătălin Drulă – Margrethe Vestager

„Societatea BLUE AIR AVIATION S.A., persoană juridică română, cu sediul în Șos. București – Ploiești 42-44, Complex Băneasa Business & Technology Park, clădirea A, Aripa A1, Etaje 3 și 4, Sectorul 1, București, înregistrată la Oficiul Registrului Comerțului de pe lângă Tribunalul București sub nr. J40/5103/17.04.2013, Cod de Identificare Fiscală RO 31525574, reprezentantă prin dna. Oana Mihaela Petrescu, având calitatea de Director General (denumită în continuare și „BLUE AIR”, „Societatea”, „Debitoarea”), vă informăm prin prezenta că prin adresa 6923/02.08.2021 depusă la Exim Bank Romania, înregistrată la bancă cu numărul 8835/03.08.2021, Societatea Blue Air Aviation S.A. a solicitat prorogarea plății dobânzilor scadente aferente lunilor august 2021 și septembrie 2021, solicitând ca acestea să fie plătite în lunile martie, aprilie și respective mai 2022.”

Statul român a numit doi escroci în consiliul de administrație al Blue AIR – unul Ardelean și unul Ardeleanu

Statul român a numit doi reprezentanți în Consiliul de Administrație al Blue Air, în speranța că își va recupera banii. Statul nu mai avea cum să își recupereze banii pentru că orice om întreg la cap observă că această companie este condusă de o rețea criminală care nu și-a plătit niciodată datoriile către statul român fie că s-a numit Romstrade, Blue Air Transport Aerian, Bata Sky Imobiliare sau mai nou Blue AIR Aviation.

Felix Corneliu Ardelean şi Iulian Ardeleanu sunt cei doi reprezentanţi ai guvernului în Consiliul de Administraţie al Blue Air. Guvernul, prin Ministerul de Finanţe şi Ministerul Transporturilor, a desemnat doi reprezentanţi în boardul companiei aeriene după acordarea ajutorului de stat. Din Consiliul de Administraţie al companiei fac parte Felix Corneliu Ardelean, director general al Direcţiei Generale Organismul Intermediar pentru Transport, din cadrul Ministerului Transporturilor, şi Iulian Ardeleanu, director general al Direcţiei Generale de Legislaţie fiscală şi reglementări vamale şi contabile, din cadrul Ministerului de Finanţe. Cei doi oameni ai statului primesc 80.000 lei pe an pentru a se asigura că Blue Air va fi capabilă să îşi plătească datoria, dar compania a ajuns în incapacitate de plată.

Ar fi putut fi prevenită situaţia în care Blue Air a rămas fără bani, decizie care a afectat sute de mii de oameni?

Imposibil. Bosanii de la Finanțe și Transporturi ar fi scăpat cu mâinile în borcanele cu miere spun patronii agențiilor de turism. Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a avut cunoștință despre această situație, dar nu a făcut nimic.

Miniștrii lobodă ai lui Papură Vodă

Schemă de tip CARITAS: Blue AIR ar fi vândut sute de mii de bilete, dar a dat țeapă la toți – clienți, agenții de turism, instituții aviatice, aeroporturi, statul român

Prim-vicepreşedintele ANAT, Alin Burcea, spune că agențiile de turism au fost păgubite cu 3 milioane de euro.

Potrivit datelor prezentate de Alin Burcea, pierderile suferite de operatorii de turism, care au fost obligaţi să cumpere alte bilete de avion pentru repatrierea turiştilor, sau pentru onorarea contractelor, se ridică la aproximativ 3 milioane de euro.

Oficialul Asociaţiei Naţionale a Agenţiilor de Turism consideră că astfel de situaţii pot fi evitate prin înfiinţarea unui fond de garantare a pasagerilor, prin colectarea unei sume mici, de 0,5 euro, pentru fiecare zbor, astfel încât aceştia să fie desbăgubiţi în astfel de situaţii. El consideră că acelaşi tip de fond de garantare ar trebui înfiinţat şi la nivelul agenţiilor de turism pentru ca turiştii să îşi recupereze toţi banii în cazul unui faliment al operatorilor din domeniu.

El a spus că îşi doreşte ca Direcţia Naţională Anticorupţie, sau Corpul de control al prim-ministrului, să efectueze o anchetă în cazul zborurilor anulate de către compania Blue Air.

ANAT îşi doreşte totodată şi modificarea Ordonanţei Guvernului nr. 2 din 2018, prin care sunt reglementate pachetele de servicii de călătorie, Burcea afirmând că nu este normal ca agenţiile de turism să răspundă pentru un eventual faliment al unei companii aeriene.

Ludovic Orban nu se află la prima faptă! A plătit ilegal fraților Micula 295 de milioane de euro

Guvernul PNL condus de Ludovic Orban a plătit către fraţii Micula 295 de milioane de euro în decembrie 2019, după ce oamenii  de afaceri au blocat conturile Romatsa, Nuclearelectrica şi Conpet pentru recuperarea banilor. La ministerul de Finanțe, instituția care virat banii către frații Micula, se afla nimeni altul decât Florin Vasile Cîțu. Decizia de a bloca conturile Romatsa, Nuclear Electrica și Conpet reprezenta un atentat la siguranța națională iar statul român putea decide punerea în stare de arest a celor doi indivizi care se ocupă cu scheme la nivel înalt. Acum statul român se chinuie să recupereze cele 295 de milioane de euro oferite ilegal de Ludovic Orban.

Mai multe detalii AICI

Andrei Marin

Andrei Marin a absolvit Facultatea de Științe Politice în 2009, unde și-a dezvoltat interesul pentru problemele sociale și politice. În căutarea de a aduce informații de calitate către public, a urmat o pasiune veche și a finalizat studiile în Jurnalism în 2010. Cu o viziune clară asupra responsabilității jurnalistice și a nevoii de a dezvălui adevărul, scrie pentru Anchetatorii.ro din 2010.
Back to top button