Jannah Theme License is not validated, Go to the theme options page to validate the license, You need a single license for each domain name.
ANCHETE

Serial, partea II: Dîncu Vasile, a declanșat o operațiune de mușamalizare în scandalul kerosenului de proastă calitate. 7 avioane MIG 21 s-au defectat. Sa descoperit șpan metalic în pompe, iar la 2 MIG 21 s-au colmatat drosele

Ministrul Apărării, Vasile Dîncu, a declanșat o operațiune de mușamalizare a scandalului kerosenului de proastă calitate livrat Forțelor Aeriene Române de către compania Jetfly Hub. Domnul Dîncu susţine că nu au existat MIG-uri defecte din cauza calităţii combustibilului, precizând că avioanele au avut unele defecţiuni dar că acestea nu au fost cauzate de kerosenul cu care au fost alimentate.

Anchetatorii.ro au intrat în posesia dosarului înaintat de DIICOT instanței de judecată. În opinia noastră, în acest dosar deoarece există suspiciuni rezonabile că ar fi implicați și angajați ai ministerului Apărării Naționale, iar DIICOT nu este parchet militar, fapt constatat și de instanța de judecată. Instanța de judecată a retrimis dosarul la Parchet, iar vinovații pentru această escrocherie ar putea scăpa basma curată dacă nu urmează o declinare a competenței, cum am relatat în materialul anterior. Detalii AICI

Potrivit specialiștilor în domeniu, kerosenul de la producător către furnizor până la alimentarea aeronavelor Forțelor Aeriene Române trebuie să treacă prin cel puțin trei probe de laborator efectuate de beneficiar prin laboratorul de la Baza 90 Transport Aerian Otopeni.

La data derulării schemei infracționale de mare amploare care a pus în pericol securitatea națională a României și apărarea flancului estic al NATO, Armata Română era condusă de Mihai Fifor (PSD), ca ministru al Apărării. Actualul premier Nicolae Ciucă era șeful Statului Major al Armatei, generalul-locotenent doctor Viorel Pană – șeful Statului Major al Forțelor Aeriene, iar generalul de flotilă aeriană Aurel-Cezar Stănculescu – șeful Bazei 90 Transport Aerian Otopeni.

Procurorii DIICOT s-au sesizat din oficiu

La data de 03.11.2020 organele de cercetare penală din cadrul B.C.C.O. Ploieşti s-au sesizat din oficiu cu privire la săvârşirea infracţiunilor de constituire a unui grup infracţional organizat, constând în aceea că începând din Iuna ianuarie 2018, Berendel Angel-Cristian, în calitate de administrator al S.C. Jetfly Hub fratele său, Berendel Dan-Florin, reprezentant legal al Master Chern Oil, Dubai, persoană juridică asociat unic al S.C. Jetfly Hub S.R.L. şi alte persoane cu atribuţii de control din cadrul societăţii, au constituit un grup infracţional profilat pe comiterea unei infracţiuni de înşelăciune cu consecinţe deosebit de grave şi fals, iar prin ordonanţa D.I.I.C.O.T. – Serviciul Teritorial Ploieşti din data de 26.11.2020 s-a dispus începerea urmării penale aceste infracţiuni.

În fapt, la data de 27.02.2018 S.C. Jetfly Hub S.R.L a încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale, pentru o perioadă de patru ani, acordul cadrul cu nr. A1784 prin care operatorul economic urma să furnizeze combustibil turboreactor de aviaţie către beneficiar, reprezentat de unităţi militare din subordine.

MAPN și Vasile Dîncu se întrec în minciuni

În total, Jetfly Hub a livrat combustibil turboreactor în jur de 84 de milioane de euro, adică aproape de valoarea maximă a acordului cadru. Cu toate acestea, MAPN susține că ”acordul cadru a fost reziliat unilateral de către autoritatea contractantă, în data de 31.07.2021, înainte de termenul stabilit iniţial, din cauza întârzierilor repetate în livrarea cantităţilor de combustibil contractate.”

Vasile Dîncu:Nu s-a stricat niciun MIG. Eu am analizat în primăvară, am cerut un raport privind aceste fapte când au fost trimise în judecată. Este vorba despre o firmă care a alimentat între 2018 şi 2020 sau şi 2021, Armata, o bază a noastră, cu kerosen. Este vorba de nişte analize care au descoperit deficienţe la kerosenul dintr-o tranşă. Evident că s-a început un proces. Până la urmă, contractul acela s-a reziliat înainte de termen cu firma respectivă. Analizele pe care le-am făcut la cei care s-au ocupat de mentenanţă, la Forţele Aeriene ale României, nu au arătat că vreun motor s-ar fi defectat din această cauză sau ar fi avut o pierdere din această cauză. Sigur că procurorii au căutat toate argumentele. Ei au cam calculat un prejudiciu şi o să vedem ce va hotărî judecătorul. Însă, tehnic, din punct de vedere tehnic, avioanele nu au fost prejudiciate, chiar dacă era un combustibil care nu era chiar conform. Nu a produs damage-uri, cel puţin aşa spun tehnicienii în acest moment. Ne-am uitat la cauzele pentru mentenanţă şi cauzele pentru care au ajuns acele avioane în bancurile de probă.”

Carburantul de proastă calitate contractat prin Unitatea Militară UM 01836 Otopeni ar fi ajuns la unitățile Militare 01912 Borcea, 01837 Mihail Kogălniceanu, 01969 Câmpia Turzii, 01969/E Giarmate, 01838 Boboc, 02015 Bacău și 01915 Cristian și la Unitatea Militară 01961 Otopeni.

Din partea MAPN, Acordul-Cadru a fost semnat de comandantul Unității Militare 01836 Otopeni de către, colonelul Hodorogea Laurențiu și contabilul șef Ciucu Olguța.

Vasile Dîncu mai face o serie de minciuni grosolane

Avioanele au avut unele defecţiuni, dar nu din cauza kerosenului. Şi noi am comunicat asta procurorilor. Dar acum era o fază în care de-abia începe procesul acum, încă nu au avut loc dezbateri, nu s-au adus toate probele. Cei care se apără nu şi-au spus cuvântul, nu şi-au adus dovezile. Deci este o exagerare aceasta. Însă cu adevărat, din nefericire, a existat această disfuncţionalitate în trecut, în care o firmă nu a furnizat exact combustibilul pe care armata l-a comandat. Nu avem nicio problemă, nici atunci nu au avut probleme legate de combustibil. Era vorba de faptul că motoarele intră la revizie după un anumit grafic, că se întâmplă şi acolo, era un proces tehnic legat de praf şi amestecul de praf şi combustibil, aşa cum mi-au explicat mie nişte tehnicieni, dar asta se va discuta mai degrabă în proces, pentru că este o chestiune tehnică importantă. Evident că avioanele au mers mai departe după aceea.”, a mai spus Vasile Dîncu.

Pentru Vasile Dîncu șpanul metalic este praf și amestec de praf cu combustibil

La Unitatea Militară 01969 Câmpia Turzii în pompa nr. 54 seria T08615111 s-a identificat șpan metalic în filtrul central din cauza lubrifierii necorespunzătoare din cauza carburantului de proastă calitate. Din cauza acestui kerosen de proastă calitate s-au descoperit defecțiuni la aeronavele MIG 21 Lancer, nr. 6607 și nr. 6203, respectiv colmatare drosele. Specialiștii de la AEROSTAR spun că din cauza kerosenului livrat de Jetfly Hub a mai rezultat pompe de combustil deteriorate și motoare care nu puteau fi oprite.

La Baza 86 Aeriană Borcea, aerodromul Mihail Kogălniceanu, s-au constatat poluări ale petrolului de aviație JET IA la nivelul instalației de combustibil a motorului pentru avioanele MIG 21 Lancer nr. 5801 și nr. 6487. În urma verificărilor, AEROSTAR a mai descoperit combustibil neconform în instalațiile avioanelor MIG 21 Lancer cu nr. 5724, 6305 și 327. În cauză s-a stabilit că există un prejudiciu de 32.553.147 lei, circa 6,6 milioane de euro.

Va urma!

Andrei Marin

Andrei Marin a absolvit Facultatea de Științe Politice în 2009, unde și-a dezvoltat interesul pentru problemele sociale și politice. În căutarea de a aduce informații de calitate către public, a urmat o pasiune veche și a finalizat studiile în Jurnalism în 2010. Cu o viziune clară asupra responsabilității jurnalistice și a nevoii de a dezvălui adevărul, scrie pentru Anchetatorii.ro din 2010.
Back to top button