Tot ce atinge generalul Nicolae Ciucă se infestează cu virusul corupției și al slugărniciei fără margini în fața puterilor străine. Astăzi, vremelnic premier, distruge și țara care i-a permis să distrugă Armata Română. Înconjurat de generali corupți, hoți fără scrupule și feblețea sa, Simona Cojocaru, Nicolae Ciucă a delapidat bugetul Armatei prin tot felul de achiziții dubioase până la celebrele baterii Patrihoț.
Un caz de manual în domeniul crimei organizate a fost devoalat de o instanță de judecată. O companie a țepuit Armata Română cu kerosen de proastă calitate. Serios? Nu cumva generalii bandiți de la Forțele Aeriene Române sunt implicați direct în această escrocherie, în frunte cu generalul Viorel Pană? Am anunțat de ieri că o să venim cu dezvăluiri despre mizeriile care au loc în cadrul Armatei Române și am așteptat și de la presa sistemului o reacție.
Presa sistemului s-a limitat să ne spună cine e Dan Berendel și mafiotul Sebastian Ghiță de parcă noi nu știam cine e Ghiță. Tot sistemul a evitat să ne spună ce căuta Ghizdăvescu Claudiu Marian, om de bază al Armatei Române în administrarea firmei Jetfly Hub. La o simplă verificare se poate observa că domnul Ghizdăvescu a lucrat la marmite cu feblețea premierului Ciucă, doamna Simona Cojocaru, compania Ro-Armycatering. Deci, individul nu e străin de Armata Română și mai mult este apropiat de directorul Romtehnica, Nicolae Nasta
Ca să înțelegem combinațiile din cadrul Armatei eroului de la Nasiriyah, Nicolae Ciucă, la fiecare schemă dubioasă apar numele următoare: Simona Cojocaru, Ghizdăvescu Claudiu Marian, Nicolae Nasta, Viorel Pană, fostul șef DGIA Marian Hapău, Ionel Cristea și Paula Cristea, soț și soție, ambii generali, etc.
Cum a ajuns Armata Română o grupare de crimă organizată care își trimite proprii piloți la moarte
Dan Berendel, patronul firmei Jetfly Hub și fostul partener de afaceri al lui Sebastian Ghiță și al generalului SRI în rezervă Dan Grigoriu, este anchetat de procurorii DIICOT Ploiești pentru că a vândut kerosen neconform Forțelor Aeriene Române. Compania lui Dan Berendel este administrată de Gizdăvescu Claudiu Marian.
Carburantul de proastă calitate a dus la deteriorarea a două avioane MiG 21 LanceR din dotarea Armatei Române. Valoarea pagubei a fost stabilită de procurori la aproximativ 6,5 milioane de euro.Generalul Viorel Pană tace mâlc. Nu vrea să ne spună dacă a pus în pericol viața piloților români deși există bănuieli rezonabile că a fost chiar așa având în vedere daunele provocate avioanelor Forțelor Aeriene Române.Forțele Aeriene Române, printr-o unitate de logistică din Baza 90 Transport Aerian, a semnat în data de 27 februarie un acord-cadru pe patru ani cu compania Jetfly Hub SRL. De la care urma să cumpere 120.000 de tone de combustibil turboreactor, adică kerosen pentru avioane, în valoare de 420 de milioane de lei fără TVA.Până pe 31 iulie 2021, Forțele Aeriene Române au achiziționat 66.400 tone de kerosen, pentru care s-a plătit în jur de 207 milioane lei. Adică aproximativ 42 milioane de euro.Firma controlată de Dan Berendel a achiziționat kerosenul pentru Forțele Aeriene Române din Grecia, Turcia și România. O cantitate de 50.000 de tone de kerosen au fost cumpărată de la Rompetrol Petromidia. De la compania elenă Hellenic a fost achiziționată o cantitate de 15.000 de tone de kerosen.Compania turcească Tupraș a vândut firmei controlate de Dan Berendel nu mai puțin de 1.400 de tone de kerosen. Compania turcească Tupraș este controlată de grupul Koç, deținut de familia Koç, considerată cea mai bogată familie din Turcia. Grupul Koç deține și compania Otokar, producătorul turc de autobuze și vehicule militare.Procurorii DIICOT Ploiești susțin, potrivit newsonline.ro, că firma lui Dan Berendel ar fi livrat „produse necorespunzătoare” atât sub aspectul parametrilor din caietul de sarcini, cât și sub aspectul eficienței în conformitate cu standardele NATO.Parametrii ceruţi prin caietul de sarcini sunt prevăzuţi în specificaţia comercială ASTM D 1655 -20d, pentru combustibilul pentru turbomotoare de aviaţie tip JET A1, utilizat în aviaţie la nivel mondial, cu următoarele cerinţe suplimentare/mai restrictive: conţinut de hidrocarburi aromatice – max. 20%, conţinut de sulf mercaptanic – maxim 0,001 % şi temperatura de început de cristalizare – max. -53°C.Ministerul Apărării Naționale (MApN) a transmis că „combustibilul turboreactor tip JET A1 achiziţionat de către UM 01836 Otopeni este utilizat la alimentarea tuturor tipurilor de aeronave militare din dotarea Forţelor Aeriene”.Carburantul cu probleme a dus la deterioarea unor avioane MiG 21 LanceR care au ajuns la reparații la Aerostar Bacău. Prejudiciul imputat firmei Jetfly Hub a fost estimat de procurori la peste 32,5 milioane lei. Adică în jur de 6,5 milioane euro.Avocatul Florin Șurghie, cel care îl reprezintă pe afaceristul Dan Berendel, a spus că unul dintre avioanele militare s-ar fi defectat înainte ca Jetfly Hub să furnizeze primele cantități de kerosen.„Două avioane MiG nu au mai putut să zboare. Unul s-a defectat înainte să livreze și celălalt a avut probleme cu instalația de alimentare”, a declarat avocatul Florin Șurghie.Biroul de Presă al MApN nu a comunicat câte avioane MIG 21 LanceR au avut nevoie de reparații după ce au folosit kerosenul de la Jetfly Hub și nici dacă viața piloților români a fost pusă în pericol. Reprezentanții ministerului au invocat în acest sens ancheta procurorilor de la DIICOT Ploiești.
Instanța spune că procurorii DIICOT sunt fie incompetenți, fie îi protejează pe șefii combinatori de la Forțele Aeriene Române
Procurorii de la DIICOT Ploiești au cerut în acest caz arestarea preventivă a fraților Dan Berendel și Cristian Angel Berendel în vara anului 2021. Ei au fost acuzați de înșelăciune, fals în înscrisuri sub semnătură privată, fals în declarații și acte de diversiune. Dar dosarul a picat la instanță.Judecătorii de la Curtea de Apel Ploiești au constatat că „în ciuda vastului material de urmărire penală care formează până în prezent dosarul cauzei, în realitate lipsesc acele probe sau indicii temeinice din care să rezulte acea suspiciune rezonabilă că cei doi inculpați au săvârșit infracțiunile ce le sunt imputate”.Mai mult, judecătorii atrag atenția cu privire la faptul că înșelăciunea nu se putea realiza decât cu complicitatea reprezentanților Forțelor Aeriene Române. Adică cei care au recepționat cantitativ și calitativ kerosenul. Contestația făcută de procurori la Înalta Curte de Casație și Justiție a fost respinsă.„Au fost trimiși la arestare, dar cererea de arestare a fost respinsă pentru că nu s-a constatat nici o infracțiune. Hotărârea a rămas definitivă la Curtea de Apel. Nu s-a dispus respingerea propunerii de arestare, nu sunt infracțiunile săvârșite. Asta e autoritate de lucru judecat”, a declarat avocatul Florin Șurghie.
Ofițerii Forțelor Aeriene Române, complici în escrocheria de zeci de milioane de euro
Kerosenul neconform nu putea ajunge în rezervoarele avioanelor de vânătoare MiG 21 LanceR dacă firma lui Dan Berendel nu beneficia de complicitatea ofițerilor din cadrul Forțelor Aeriene Române. De la Ministerul Apărării Naționale aflăm că „recepţia cantitativă şi calitativă a fost efectuată de către comisiile unităţilor, numite prin ordin de zi pe unitate, compunerea acestor comisii fiind atributul fiecărei unităţi militare care a recepţionat combustibil turboreactor”.Mai mult, combustibilul contractat „a fost livrat în toate unităţile militare de aviaţie (acolo unde există un aerodrom militar şi aeronave militare), în livrări succesive, conform necesităţilor şi a graficului de livrare”.Întrebat ce măsuri au fost luate împotriva ofițerilor care au recepționat kerosenul neconform și dacă a fost sesizat Parchetul Militar în acest caz, Direcția de Comunicare a MApN a transmis că nu poate furniza aceste informații pentru că se află în curs ancheta de la DIICOT Ploiești.
Amintim că în data de 07.07.2018 la show-ul aerian de la Baza Borcea și-a pierdut viața locotenent-comandorul Florin Rotaru de 36 de ani și îndeplinea funcția de pilot-șef în cadrul Escadrilei 861 Aviație Luptă, Baza 86 Aeriană Fetești.
Două accidente aviatice, soldate cu 8 morți, au avut loc anul acesta, unul după celalalt, în apropierea bazei Mihail Kogălniceanu din Constanța. Întâi, un MIG 21 Lancer al Armatei Române a dispărut de pe radar între localitățile Cogealac și Gura Dobrogei. În căutarea lui a fost trimis un elicopter al Armatei, IAR 330 Puma. S-a prăbușit și el, și din păcate. Toți cei 7 militari de la bord au murit. La aproximativ trei ore distanță, Ministerul Apărării a anunțat și că pilotul avionului MIG a fost găsit fără viață. Reușise să se catapulteze din carlingă.
Va urma!