Politica fake news a prins aripi în pandemie, fiind o mană cerească pentru regimurile totalitare, dar și pentru democrațiile bine consolidate. În pandemie democrația a erodat cu ajutorul politicilor fake news. Înspăimântarea populației la nivel global a fost utilizată ca armă politică de diverși neica nimeni ajunși vremelnic în fruntea unor state. Problema este că promotorii acestei nebuloase sunt chiar șefii de state ai lumii occidentale.
Interesele financiare din spatele pandemiei au prevalat în fața libertății cuvântului și a drepturilor civile. Constituțiile au fost suprimate, iar dreptul la liberă circulație a fost anulat. România a făcut parte din această scenetă, iar apologeții apocalipsei medicale, Arafat, Iohannis, Rafila, Ciolacu, Streinu-Cercel, Tătaru, Orban, Cîțu și alții ca ei nu s-au dat înapoi de la încălcarea Constituției și a drepturilor românilor.
A fost dovedit în instanță că toate măsurile totalitare impuse de regimul Iohannis au fost ilegale și abuzive. Oricum pe ei nu i-a interesat. Cum a spus Arafat: ”Eu nu stau în drum de Constituție! Eu salvez vieți.”
Problema este că statul nu există fără Constituție, iar încălcarea ei în funcție de mofturile regimului oligarhic Iohannis a produs statul eșuat. Acest stat eșuat condus de PSD, UDMR și PNL are instincte criminale și caută să supraviețuiască călcând pe cadavre. Ceea ce s-a întâmplat astăzi este un fenomen extrem de grav. Fake news-ul a devenit politică de stat într-o democrație originală reinventată de nababul de la Sibiu, Klaus Werner Iohannis.
Ion Iliescu nici nu putea visa în mandatele sale la așa apucături totalitare. Putem spune cu părere de rău că aveam mai multă democrație în perioada lui Ion Iliescu decât în zilele noastre.
Fake news de regim și de stat, accidentul feroviar de la Roșiori: CFR, un pericol public pentru cetățeni
Luni dimineață, puțin înainte de ora 4 are loc un accident feroviar în Roșiori de Vede. Un tren plin cu aproape 280 de persoane care circula dinspre Arad, către București ajunge din urmă un marfar plin cu autoturisme Ford, ce avea ca destinație Portul Constanța.
Înainte de intrarea în stația Roșiori Nord, județul Teleorman, trenul de călători izbește din plin trenul marfar. Acesta, din inerție, mai merge câteva sute de metri, și se oprește. Trei vagoane ale trenului marfar deraiază, două rastrurnându-se făcând praf mai multe mașini. Călătorii au fost zguduiți puternic la impact, mai mulți suferind răni minore sau chiar fiind nevoie de deplasarea la spital. Doar viteza redusă a celor două garnituri a scăpat România de o tragedie precum cea din Grecia.
Având în vedere că a fost evitată o tragedie nu ne puteam aștepta la un scenariu de tip fake news din partea statului român. De ce au făcut asta? Pentru că se tem. În orice moment mămăliga poate exploda, iar Colectiv este cel mai bun exemplu.
Cronica evenimentelor prezentată de jurnaliștii locali de la ImpactNEW24
4:05 – A fost activat planul roșu de intervenție, urmat de planul alb (care pregătește toate spitalele din zonă pentru pacienți)
4:15 – 4:20: primele salvări și primii pompieri de la dețașamentul Roșiori de Vede ajung la fața locului
5:00 – reporterii de la publicația locală ImpactNEWS24 ajunge la fața locului
5:02 – Adjunctul ISU Teleorman era la fața locului
5:16 – Reporterul pornește o transmisiune în direct de lângă trenul personal
5:20 – Reporterul merge pe linia de tren și observă cea de-a doua garnitură, unde nu se afla nimeni. Acesta anunță pompierii, care, concentrați pe operațiunea de evacuare a răniților, nu îl observaseră până atunci.
6.45- Planul roșu de intervenție este dezactivat
6:50– Este publicată prima știre în presa locala (IMPACTNEWS24) care arată că a existat un impact între cele două garnituri.
7:10-7:15– Știrea este preluata de publicația online Alexandria Teleorman 2.0, dar și de cotidianul național Libertatea.
7:29 -Departamentul pentru Situaţii de Urgenţă condus de Raed Arafat remite comunicat prin care neagă accidentul feroviar, spunând că nu se confirmă. Acesta adaugă că pasagerii au fost răniți în urma decelerării bruște a garniturii de pasager. Nici o vorbă despre marfarul deraiat.
7:45– Cotidianul Libertatea modifică știrea, cerându-și scuze pentru faptul că a preluat din presa locală, spunând că nu a existat niciun impact.
8:00-12:00 Absolut toată presa locală, dar și cea națională, diseminează fake news-ul potrivit căruia nu a existat niciun accident feroviar
În același timp CFR Infrastructura și CFR Călători neagă, de asemenea, accidentul, spunând că nu exista legătură între garnitura deraiată și trenul de călători
10.23– Publicația impactNEWS24 prezintă informații pe surse despre culpa comună, impactul care a existat, dar și alte erori și ilegalități care au condus la accident, însă este ignorata de presa națională.
Ministerul Transporturilor condus de Sorin Grindeanu refuză să comunice pe temă, aruncând responsabilitatea către CFR Infrastructura și CFR Călători
12:15 Agenția de Investigație Feroviară anunță că a existat, de fapt, un IMAPCT VIOLENT între cele două trenuri.
12.30 Poliția Transporturi Feroviare confirmă de asemenea IMPACTUL
12:40 CFR refuză să mai comunice pe temă, spunând că este o ancheta în curs
12:45 Mininsterul Transporturilor refuză să mai comunice
13:00 primele buletine de știri de la televiziunile naționale rectifica informația, spunând că de fapt a existat un impact între trenuri, fară să precizeze că au propagat un FAKE NEWS toată dimineața, citând autoritățile, și acuzând publicația IMPACTNEWS24, singura care a fost la fața locului, că minte.
Rămâne să ne punem întrebarea: când autoritățile mint și presa cânta în strună, cine, ce are de ascuns?
Deraierea marfarului DB Cargo s-a produs după ce acesta a fost tamponat de locomotiva trenului IR 1822 al CFR Călători. De la Arafat, la ministerul Transporturilor, la presa regimului toți au mințit cu nerușinare românii. Ca de obicei, singurul vinovat găsit de conducerea operatorului feroviar de stat este mecanicul trenului IR 1822, acesta cel mai probabil urmând să fie scos țap ispășitor pentru acest incident extremd e grav.
Problema la CFR nu este de ieri de azi, iar corupția din cadrul Ministerului Transportului și a oamenilor numiți de Sorin Grindeanu din cadrul CFR este bine cunoscută. Toate contractele destinate infrastructurii feroviare ajung cu dedicație la firmele de casă, firme care fac lucrări de mântuială sau de multe ori doar fură banii pentru investiții. Deși oamenii din domeniu au tot tras semnale de alarmă nimeni nu a fost tras la răspundere. DNA este doar o instituție marionetă a regimului oligarhic Iohannis. PSD, PNL și UDMR au liber la furat. Hoții sunt plimbați puțin prin fața camerelor, dar nimeni nu ajunge în spatele gratiilor. Justiția din România a devenit selectivă. Sunt aruncați în pușcărie doar indezirabilii regimului, ex-membri ai grupărilor criminale care conduc statul.
Întârzierile CFR Călători sunt la ordinea zilei. Aceste întârzieri au un numitor comun. Sistemul de semnalizare al CFR și starea proastă a infrastructurii feroviare. Locomotivele operatorului de stat circulă cu instalațiile de siguranță nefuncționale. Locomotivele CFR Călători circulă cu instalațiile de siguranță (PZB/Indusi, DSV), nefuncționale, din cauza neasigurării mentenanței preventive. Astfel se încalcă grav legislația feroviară (Instrucția 201, art. 40) și că situația semnalată poate fi verificată prin consultarea carnetelor de bord ale locomotivelor din parcul activ al operatorului feroviar de stat. Mai mult, angajații CFR Călători stau în condiții inumane în dormitoarele regionalelor CFR. Un coleg de la marfă mi-a spus că a avut un incident cu flacără sub osia unui vagon încărcat cu motorină. Din șase extinctoare doar trei erau funcționale. Dacă îi întrebăm pe mecanici și pe angajații de la infrastructură despre problemele cu care se confruntă CFR putem scrie un roman.
Vectori de manipulare – Arafat, Grindeanu, presa sistemului
Presa română s-a dovedit a fi din nou sluga perfectă a regimului oligarhic Iohannis. Raed Arafat, Sorin Grindeanu și presa sistemului au pus la cale o operațiune de manipulare prin care s-a încercat ascunderea acestui incident feroviar extrem de grav. Totuși, vorbim de viețile călătorilor din România. Pentru Arafat și Grindeanu nu contează viețile românilor ci menținerea în funcții. Acești indivizi ar fi fost demiși a doua zi într-o țară civilizată, dar noi trăim în Securistan unde nimeni nu e tras la răspundere.
Presa regimului a devenit extrem de periculoasă și se îndreaptă cu pași mari spre modelul sovietic al ziarului Scânteia unde vocea regimului despotic este literă de lege. Pe lângă presa regimului despotic, UE și SUA ne-au mai pricopsit cu jurnaliștii plătiți de ambasade sau prin celebrele granturi internaționale. O altă parte a monedei cu aceeași față. Slugărnicia față de stăpânul care plătește.
Singura șansă a unei țări în vremuri de restriște sunt cetățenii săi. Jurnaliștii teleormăneni și angajații CFR au dovedit, astăzi, întregii țări că nu toți putem fi cumpărați de ei.